[title]
Dilluns passat va sortir a la llum Femnøise, la startup desenvolupada per combatre la bretxa de gènere a la indústria musical, donant suport i visibilitat a la feina de dones, trans i persones no binàries. En els primers dies, la plataforma ha aconseguit més de 400 usuàries de tots els racons del món i, a més, ha estat seleccionada com un dels projectes presentats a l’ idees showroom del Primavera Pro aquesta setmana.
"Sabem que hi ha invisibilitzada una gran quantitat de dones, transgèneres i persones no binàries amb moltíssim talent. Volem saber quantes són, on estan i quin tipus de performances o activitat desenvolupen dins de l'ecosistema de la música" —ha comentat Natalia Sant Joan, fundadora i CEO de Femnøise— "I no sols apuntem a artistes, volem reunir bookers, instrumentistes, directores d'orquestres, dissenyadores, fotògrafes i tot tipus d'activitat vinculada de l'una o l'altra forma al sector".
¿ Estás por la edición digital del @PrimaveraPro ? Dale un vistazo al #ideasshowroom y descubre iniciativas muy interesantes! También te encontrarás con nuestro vídeo de explicación 😎 https://t.co/lfRyNphJoH pic.twitter.com/tWMVls2Tia
— FEMNØISE (@femnoise) July 22, 2020
Seguint aquest objectiu, Femnøise compta amb tres funcionalitats principals per intercanviar, crear, inspirar i promoure el treball de centenars de dones i dissidències al voltant del món.
Un mapa per a geolocalitzar el talent
La primera funcionalitat és un mapa d'accés públic en el que es pot filtrar a les usuàries per zona geogràfica, tipus d'activitat que desenvolupen i gèneres musicals. En aquest, els perfils poden connectar-se entre si, enviar i rebre missatges privats i participar en fòrums i grups de debat.
It’s time to create global synergies for #womeninmusic ... women , trans, and non binary #jointhemap and connect with others , make collaborations , hire professionals . #women #in #music #ecosystem pic.twitter.com/WdLPmvT6Ik
— FEMNØISE (@femnoise) July 17, 2020
Aprenentatge col·laboratiu i monetitzable
Una de les grans premisses de Femnøise és l'empoderament com a mecanisme per fer front als desafiaments actuals. Per a això, la plataforma digital ha creat un apartat de Nano Learning amb tecnologia ‘ED Tech’, on cada usuària pugui crear cursos que ajudin a altres a enfortir les seves carreres.
Això no sols comportarà a un enriquidor intercanvi de coneixement, sinó que a més suposarà una font d'ingressos per a les instructores que venguin els seus cursos, ajudant-les així a pal·liar els efectes de la crisi econòmica que el Covid-19 ha causat al món cultural.
Unint i visibilitzant associacions
Femnøise vol demostrar que la unió fa la força. Per això ha reservat un espai especial per donar visibilitat a les més de 200 associacions al voltant del món que treballen per la sensibilització de la dona, les identitats dissidents i la música. Així, volen promoure la col·laboració en la cerca de solucions globals per a disminuir la bretxa de gènere.
I els homes, què?
Com la lluita per la igualtat és un pilar fonamental al manifest de Femnøise, els homes no poden quedar exclosos. Per aquesta raó bàsica al feminisme, ells també podran crear-se un perfil, contactar amb els altres usuaris i utilitzar la plataforma de Nano Learning. Únicament no comptabilitzaran en el mapa cercador ni podran convertir-se en instructors, ja que aquesta plataforma vol ser un espai per a donar suport a les minories que s'enfronten a més dificultats.
Col·laboradors i partners
Per fer realitat aquest projecte, Femnøise ha comptat amb la Pre Incubació del programa de Barcelona Activa i el desenvolupament tecnològic del seu soci Thought Works, un consultor de software premiat per les seves contribucions a la inclusió de gènere en companyies com Google o Facebook.
A més, ha tingut el suport de Keychange, un programa europeu de desenvolupament professional per a dones i artistes de minories de gènere, i el suport de Bridge 48, l'innovador centre creatiu per a artistes i productors de música a Barcelona implicat en la cerca de la igualtat de gènere a la indústria.