Notícies

Obre a Barcelona la primera 'pop-up' de Jimenas, la marca de calçat i accessoris de disseny (i l'espai és espectacular)

La firma estarà a la ciutat durant dos dies amb articles de noves col·leccions, així com altres dels seus 'best sellers'

Laia Jordà Sánchez
Redactora
Jimenas botiga
Foto: Laia Jordà
Publicitat

Cada vegada hi ha més firmes que lluiten contra el model de 'fast fashion' amb productes artesanals que demostren que la moda també pot ser ètica. Després d'uns anys treballant per altres marques com a dissenyadora de sabates, la Tania Pardo va fundar la seva pròpia firma de calçat i accessoris 'made in Spain', a un petit taller d'Alacant. Jimenas va néixer fa tres anys amb l'objectiu d'oferir models de producció local còmodes i senzills sota el concepte d'un luxe accessible. Tot i estar present a una vintena de botigues multimarca, la firma encara no té punt de venda físic, però, si voleu donar una ullada als seus productes en persona, aquest cap de setmana ho podreu fer sense sortir de Barcelona.

Jimenas ha aterrat a la ciutat amb la seva primera 'pop-up' al número 195 del carrer Rosselló, a l'Eixample, a l'Espai Art Moda de Casa Rius. El divendres i dissabte 7 i 8 de juny, d'11 a 19 h, podreu donar un cop d'ull a les diferents sandàlies de la marca: algunes pengen del sostre i d'altres estan col·locades sobre unes estanteries d'alumini pensades perquè tothom pugui aturar-se i mirar-les com es faria davant d'un quadre a un museu, però en aquest cas, les sabates sí que es poden tocar. A més de visitar la pop-up, organitzada per À.point Agency, també podreu aprofitar per descobrir l'espectacular espai de Casa Rius, una zona que es transforma per acollir diferents propostes artístiques i apropar-les als barcelonins i barcelonines.

Com si es tractés d'una galeria d'art, tot l'espai està decorat amb teles gegants de color crema que aporten moviment a les peces i que recorden a l'interior d'un magatzem artístic. A més, la firma ha col·laborat amb artistes locals com la Clara Santa Isabel, que ha creat una mena de cascada floral amb diferents roses i coliflors que acompanya la zona d'exposició del calçat.

Jimenas botiga
Foto: Laia Jordà
Jimenas botiga
Foto: Laia Jordà

Del sostre també en pengen algunes bosses i cinturons de colors neutres i vermells, tot i que el tret distintiu de la marca són les sivelles daurades, que estan presents a tots els productes de la firma, com les sandàlies, les bosses i els cinturons. "Quan els meus pares es van enamorar, el meu pare li va regalar a la meva mare un anell pel seu aniversari i, quan jo vaig passar per l'altar, ella me'l va entregar a mi", explica la Tania a Time Out Barcelona. "Aquell anell va ser tan especial per a mi que totes les sivelles de la marca estan inspirades en el disseny de la joia, des de les més petites fins a les més grans, totes comparteixen el mateix relleu".

Jimenas botiga
Foto: Laia Jordà

A la botiga hi ha articles de tota mena; des de les últimes col·leccions fins a d'altres que ja són emblemàtics de la marca, com unes sandàlies daurades que la Tania va fer pel casament d'una amiga seva i, després de sortir a Vogue, es van esgotar. Aquest model, al costat d'altres com els cinturons de pell i les bosses creuades, s'han convertit en icones de la firma. "Molts cops la gent ja no diu portes unes sandàlies d'aquesta marca, sinó que diuen portes unes Jimenas, això em fa molta il·lusió", confessa la Tania.

Un projecte que creix

Durant molts anys, la Tania va treballar com a dissenyadora de calçat a marques com Hoss Intropia, una firma que va tancar durant la covid i que, tot i reobrir, va ser l'empenta que la Tania necessitava per començar el seu propi projecte. "Jimenas és una marca molt jove i som un equip molt petit que cada vegada té més ganes de créixer, però de moment, jo dissenyo cada model", aclareix la Tania.

"Quan vaig ser mare, tenia molt clar que si era una nena es diria Jimena, per això vaig anomenar així la marca. Com que les sabates sempre es venen per parells, vam posar-lo en plural", explica. Actualment, Jimenas ja acumula més de 22.000 seguidors a Instagram i té, assegura la Tania, "una clientela fidel" que aposta pel producte de disseny local.

NO T'HO PERDIS: Un nou festival de moda emergent, tattoos i música en directe arriba a Barcelona aquest juny (i l'entrada és gratis!)

Vols estar al dia de tot el que es mou a la ciutat? Inscriu-te a la nostra newsletter i tindràs tota la info i els plans que t'agraden per gaudir de Barcelona

Més de Primavera

    Últimes notícies

      Publicitat