[title]
L’empresa Kleta fa un gran pas endavant per aconseguir consolidar-se i fer-se un nom dins el sector de la mobilitat urbana: els seus fundadors, Falk Siegel i Diego Casabe, han inaugurat la seva botiga insígnia al centre de Barcelona. La 'start-up', fundada a Barcelona l’any 2020, ofereix bicicletes als seus usuaris que paguen una subscripció mensual i aspira a ser una alternativa als serveis compartits d’aquest transport. Si bé pot resultar complicat desbancar al Bicing, els fundadors semblen motivats amb l’objectiu; i encara ho estan més amb l’obertura d’aquesta 'flagship' de 250 m², que canviarà el concepte dels tres locals que ja tenen (dos a Barcelona i un altre a València).
I és que aquesta nova botiga situada al carrer d’Enric Granados, 21, no funciona només com a punt de recollida de bicicletes –com ho fan fins ara les altres– sinó que també treballa com a taller de reparació i com a cafeteria. Segons han explicat, les begudes són de Café de Finca, una firma catalana de cafè d’especialitat d’origen de Santa Cecilia, Sidamo i Pico d'Orizaba.
Com funciona Kleta?
El primer que s’ha de fer és seleccionar el tipus de subscripció que es vol adquirir. N’hi ha tres: la e-kleta, la tarifa de la bici elèctrica que es converteix en mecànica, per un preu des de 44,90 euros mensuals; la kleta, la mecànica de tota la vida, per un preu des de 19,90 euros mensuals, i la e-Bike plegable xxs, una bici que es pot desmuntar per al seu fàcil transport, des de 44,90 euros al mes. Un cop escollida la tarifa que es vol, es demana cita per anar a recollir la bici en una de les botigues o punts de recollida que tenen.
La subscripció no només inclou el transport (que es caracteritza per tenir una roda groga), també ofereix cadenats de seguretat, suport per al mòbil, timbre i cavallet. A més, se li agrega un garantia antirobatori i reparacions en cas d’incidents.