[title]
Al Poble Espanyol hi havia hagut un taller d’artesania dedicat al vidre bufat. L’espai era força especial: té forma circular, els sostres de fusta, lluernes que deixaven passar la claror i un forn on s’hi escalfava el vidre a altíssimes temperatures, per poder ser modelat. L’edifici havia quedat buit, però ara acull un nou centre d’art, la galeria Vidre Art, que vol convertir-se en un referent de l’art contemporani a Barcelona.
Situada a l’antic taller de vidre bufat del recinte, la galeria té exposades peces on les tècniques tradicionals de l’art i les innovacions creatives es fusionen. El tret de sortida de l’espai coincideix amb la inauguració de dues exposicions “Sorra i Silici” i la “Poma infinita”, que exemplifiquen aquesta fusió entre la tradició i la modernitat en un sol espai.
“Sorra i Silici” és una mostra que dediquen al material sense el qual Vidre Art Gallery no existiria. No tenen la intenció de programar artistes que treballen exclusivament amb vidre -això seria molt limitant- però sí que volien honorar la tradició de la qual forma part l’espai. Per això hi ha exposades obres d’en Pròsper Riba (àlies The Glass Apprentice), un dels pocs artistes que treballa amb la tècnica del vidre bufat des de la contemporaneïtat. Són peces juganeres i llampants que dilueixen la frontera entre l’art, l’artesania i el disseny, de la mateixa manera que ho fan les copes dissenyades per Samuel de Sagas, titulades 'Drink Love'.
Entre la diversitat de d’obres d’art que juguen amb el vidre també hi ha una sèrie de pintures sobre vidre de l’artista i sanadora Sílvia Gubern, les escultures de Stella Rahola, que fan dialogar la matèria i la natura, i el ‘gerro de pluja’ de Martín Azúa, un recipient tancat amb pedres i aigua a dins, que reprodueix les condicions ideals per a la condensació i, per tant, la pluja. D'altra banda, la mostra també compta amb grans noms de la història de l'art com Joan Brossa, Jaume Plensa o Silvia Levenson.
Simultàniament, el 'showroom' de la galeria acull la intrigant mostra "Poma Infinita" de Kai Takeda, un pintor i escultor japonès que ha viscut a Catalunya durant una dècada. L'exposició mostra la seva evolució artística, que ha transitat des de les tres dimensions cap a una exploració poètica del quotidià en dues dimensions.
Amb la visió de fomentar un diàleg artístic enriquidor i dinàmic, Vidre Art Gallery té el compromís de proporcionar una plataforma innovadora per la producció i dinamització de l'escena artística local, amb una perspectiva també internacional. A partir del 21 de febrer, quan s’obrirà al públic, l’accés a Vidre Art Gallery estarà inclòs amb l’entrada general del Poble Espanyol.