[title]
Els més granadets recordaran els inicis d'Internet, aquells en què la majoria del personal no tenia ni punyetera idea del que era un navegador (circa 1997-1998). Si una empresa tenia un parell de terminals connectats a la World Wide Web, sempre hi havia l'espavilat que s'asseia a llegir bestieses dues hores al dia (segurament tu). I quan el cap et preguntava "què coi fas?", tu posaves cara de fer una cosa molt important i deies: "Estic navegant!". És clar que en aquesta època l'arsenal de gatets bufons i memes encara estava en pilotes.
Aquests sí que eren bons temps. Doncs han tornat, i millor. Però només per a un. L'empresa noruega de navegadors Opera –380 milions de persones fan servir els seus productes– pagarà 8000 euros a un afortunat perquè faci el mandra dues setmanes a l'atzar per internet. És a dir, perquè navegui mirant el que li surti de la pebrotera.
Segons explica Maciej Kocemba, director de producte d'Opera, "es tracta de conèixer millor com navega la gent per Internet, independentment que el que es faci sigui sorprenent, avorrit o surrealista, en definitiva, de descobrir que és autèntic. Al cap i a la fi, un navegador és el lloc on passes gairebé tota la teva vida en línia. Sentim molta curiositat per veure les cares que hi ha darrere cada clic: bé siguis una monja a la qual li agrada veure directes de heavy metal, un guru del fitness que es passa el dia descarregant receptes de pastissos hipercalòrics, o un ciclista que busca tutorials de fer mitja... No jutgem ningú", assegura.
El procés de selecció és obert a tots els usuaris del món, amb l'únic requisit que la sol·licitud sigui autèntica. En lloc d'un currículum, els interessats han d'enviar un vídeo de 15 segons explicant el moment de navegació més rellevant de la seva vida. Pot ser qualsevol cosa, des d'un incident graciós fins a una revelació seriosa.
El guanyador navegarà durant dues setmanes pels racons més llunyans de la web, amb desafiaments ocasionals de l'equip de xarxes socials i els usuaris d'Opera. A canvi, rebrà 9.000 dòlars (uns 8.000 euros) i el primer títol de "navegador personal" de l'empresa.
¿Creus que ets l'escollit, tros de quòniam? És clar, a tots ens encanta mirar collonades de nadons foca, memes de gossets i les teories de la conspiració. Però els altres requisits són saber utilitzar un navegador, tenir un ordinador i connexió estable i parlar un anglès fluid. El guanyador d'aquesta ganga començarà la "feina" a l'hivern i veurà la seva fama en xarxes socials augmentada gràcies al suport de la companyia noruega.
Jo de tu m'hi presentaria. Al món hi ha milers de milions de poques substàncies... Però tu tens tots els números!