Notícies

La polèmica iniciativa d'Aldi: 12 euros d'entrada per fer la compra

El projecte és una prova pilot per digitalitzar el mètode de compra a través d’una aplicació, càmeres i sensors

Laia Jordà Sánchez
Escrit per
Laia Jordà Sánchez
Redactora
aldi, supermercat, pagar
Foto: Aldi
Publicitat

Imagineu que aneu a comprar al supermercat, deixeu el vostre carretó ben lligat i, quan us disposeu a accedir-hi amb la llista, heu de pagar una entrada de 12 euros. Malgrat que sembli una broma de mal gust, això és el que ha començat a fer la cadena de supermercats Aldi com a part d’una prova pilot per implantar-ho als seus establiments. No us preocupeu, però, perquè de moment Aldi Shop & Go –el nom de la iniciativa– només funciona a la localitat anglesa de Greenwich. Els habitants d’aquesta localitat han estat els primers, i de moment també els únics, del món a pagar per entrar al supermercat, i com us podeu imaginar, no han rebut el nou sistema de bon grat. 

Aldi Shop & Go es tracta d’un sistema d’accés de pagament en el qual tothom que vulgui entrar al local ha de deixar un dipòsit de 10 lliures –uns 12 euros– per poder passar de la porta. Un cop el client hagi fet la compra, doncs, els diners que ha pagat a l’entrada es descomptaran del rebut final, i en cas de fer una compra inferior a 10 lliures, se’n reemborsarà la part corresponent. Per assegurar el bon funcionament del sistema, el supermercat disposa de diferents càmeres i sensors que registren els productes que el client ha introduït a la cistella i que permeten pagar sense necessitat de passar per cap caixa registradora. D’aquesta manera, quan el client surt de l’establiment només ha d’abonar la diferència, o rebre el reemborsament en cas d’haver comprat menys del que ha deixat de dipòsit.  

pagar, supermercat
Foto: Shutterstock

No és estrany, però, que un sistema d’aquesta complexitat que es troba en una fase de prova pilot mostri alguns problemes i complicacions, i Aldi Shop & Go no ha estat cap excepció. Segons ha avançat El Periódico, els clients han d’accedir al sistema a través d’una aplicació que s’han de descarregar al mòbil i, tot i que el mètode de pagament funciona sense complicacions, el problema és quan la compra no supera les 10 lliures, ja que les devolucions no es fan al moment i alguns clients han d’esperar fins a tres dies per rebre el reemborsament. A més, alguns usuaris també han denunciat que han introduït el codi d’accés dues vegades per un error de l'aplicació i han pagat 24 euros per entrar, uns diners que després no es recuperen al moment. 

Un sistema pioner a Aldi, però no al món

Malgrat que és el primer cop que Aldi introdueix un sistema d’aquestes característiques, no és la primera empresa que ho fa; de fet, Amazon ja fa temps que l’aplica. Amb el sistema Amazon Go, l’empresa ha digitalitzat el procés de compra sense necessitat de fer cues a les caixes de pagament i ni tan sols incloure caixes d’autoservei. De moment, però, Amazon Go només funciona a un supermercat que duu el mateix nom a la ciutat estatunidenca de Seattle. L’establiment va obrir l’any 2016 sota el lema: “Un nou tipus de botiga de barri”. Des de llavors, funciona sense cap treballador, s’hi poden trobar productes com els de qualsevol supermercat i els clients han de pagar introduint la targeta al lector situat a la porta.

NO T'HO PERDIS: Què fer a Barcelona al març

Vols estar al dia de tot el que es mou a la ciutat? Inscriu-te a la nostra newsletter i tindràs tota la info i els plans que t'agraden per gaudir de Barcelona

Últimes notícies
    Publicitat