Notícies

'Parásitos': el gran èxit d'una distribuïdora 'indie' de Barcelona

Borja Duñó
Escrit per
Borja Duñó
Head of Editors, Barcelona
'Parásitos'
Foto: La Aventura Audiovisual'Parásitos'
Publicitat

La Aventura Audiovisual és la distribuïdora independent de Barcelona que va comprar sobre guió els drets de 'Parásitos', la guanyadora absoluta dels Oscars, que ha fet història emportant-se les estatuetes a Millor pel·lícula, Millor director, Millor pel·lícula en llengua estrangera i Millor guió original. Parlem amb José Tito, soci de Ferran Herranz en aquesta petita empresa que fa sis anys que batalla per a acostar el cinema d'autor a l'espectador, per saber com els ha afectat ser els representants a Espanya de la pel·lícula que tothom vol veure.

Com ho heu celebrat?
Treballant. No volíem avançar feinal per una qüestió de pura superstició, perquè no la vèiem com a favorita a Millor pel·lícula i a Millor director. Però quan aquestes coses passen cal fer una ampliació de còpies, cal refer els pòsters, etc. La veritat és que encara no ho hem celebrat i a més vam estar la nit sense dormir, pels nervis. Si em veiessis semblo una mica zombi, ha-ha. Però estem molt contents.

Vau quedar per veure la cerimònia junts?
No, perquè com que tenim nens mig acabats de néixer estàvem cadascú a casa seva i per un grup de whatsapp ens anàvem comunicant el que anava passant. Ha estat una experiència molt solitària, vista en iPads i coses així, sense poder cridar, perquè els nens es desperten, ha-ha. Tot molt interior. Després ens hem vist, ens hem abraçat i ens hem posat a treballar. Hem posposat la celebració una setmana, per quan estiguem més tranquils.

Quan us vau adonar que us havia tocat la Grossa amb 'Parásitos'?
Quan la vam precomprar a Berlin sobre guió. Des de llavors a la pel·lícula no han parat de passar-li coses bones. Tenint en compte la qualitat del guió i la trajectòria del director [Bong Joon-ho] pensàvem que la pel·lícula podia anar a Canes i entrar perfectament en la secció oficial a concurs, però ens van començar a arribar veus de periodistes que l'havien vist en projeccions confidencials a París que ens deien que era excepcional. De fet a Canes alguns agents de vendes ens deien “aquesta és la pel·li que cal emportar-se d'aquí”. Quan li van donar la Palma d'Or ja era molt important, però no ha parat de créixer fins a la nit dels Oscars.

Què creus que té la pel·lícula que ha despertat aquesta unanimitat entre el públic i la crítica?
Crec que és un cinema d'alta qualitat i al mateix temps divertidíssim. I això és estrany, perquè últimament el cinema d'autor ha virat una mica cap a la solemnitat i a posar-se molt seriós. A més, aquesta pel·lícula té una vocació de popularitat molt gran, de fet s'assembla força a les pel·lícules neorealistes dels 50 o a les pel·lícules de Berlanga de la mateixa època. Aquesta espècie de mirada cap a gent una mica miserable que el sistema maltracta però que tracten de guanyar-se la vida. I acaben sent entranyables, però les coses els surten així així. Jo crec que això connecta amb la gent.

Què canvia per a vosaltres, una distribuïdora independent de Barcelona, el fet de tenir la pel·lícula que vol veure tothom?
La vam estrenar amb 65 còpies, que és una estrena mitjana, però les sales estaven molt contentes perquè es veien plenes i va funcionar molt bé el boca-orella. Ara hi ha unes 130 còpies i pot arribar a unes 250 o 300. Som petits però tenim una estructura que ens permet adaptar-nos a pel·lícules més grans i més quan el mercat audiovisual és tan canviant i necessites adaptar-te ràpidament. Continuarem sent petits.

NO T'HO PERDIS: El top 5 de la cartellera del cinema

Últimes notícies

    Publicitat