[title]
És una de les arteries comercials i actives més importants de la ciutat. Iniciatives com La Nit del Passeig de Gràcia o l'imponent enllumenat de Nadal demostren la seva voluntat de ser destí comercial tant per autòctons com per a turismes. L'Associació del Passeig de Gràcia (APG) ha anunciat que renoven completament la il·luminació de Nadal i fan una aposta perquè "Barcelona torni a il·lusionar, especialment després dels incidents de la setmana passada", assegurava Luis Sans, president de l'AGP en la roda de premsa que ha convocat l'entitat per presentar el nou enllumenat.
El doble de pressupost i 150 papallones
L'aposta arriba amb novetats imponents, brillants i molt animals. 150 papallones d'un material cristal·lí i 355 tires de llum de 5 metres permetran il·luminar nit i dia el passeig des de Jardinets de Gràcia fins a Plaça Catalunya. Des de l'associació de comerciants han defensat que una il·luminació imponent és compatible amb l'estalvi energètic calculant gràcies a la tecnologia LED amb un cost energètic de 19 euros al dia.
El pressupost de la instal·lació augmenta un 50%, de 100.000 a 150.000 euros, de manera que tindrà un cost total de 450.000 euros en els pròxims tres anys. A més, l'Ajuntament ha aprovat avançar mitja hora l'encesa i allargar-la fins a la mitjanit. El dia de l'encesa serà el 28 de novembre, coincidint amb el tret de sortida del cap de setmana del Black Friday. En total les papallones de colors il·luminaran, nit i dia, durant 40 dies i 257 hores.
NO T'HO PERDIS: