Notícies

Soledad Sevilla, Francesc Torres i Frederic Amat premiats a la 11a nit del Galerisme

Escrit per
Eugènia Sendra
Publicitat

Els Premis GAC, que atorguen conjuntament el Gremi de Galeries d'Art de Catalunya i l'associació Art Barcelona, han celebrat l'11a edició de la nit del galerisme reconeixent els prinicipals agents de l'any en vuit guardons.

Els premis honorífics han estat per a Frederic Amat i el galerista Alejandro Sales; després de 40 anys dedicat a la pintura i la fotografia analògica, d'exposar obres de Francesc Artigau, Joseph Beuys, Javier Corberó, Eduardo Chillida, Anish Kapoor, Robert Llimós, Jaume Plensa, i Antonio Saura, entre d'altres, Sales va cessar l'activitat de la galeria de Gràcia l'estiu passat.

Frederic Amat va fer seva la planta noble de La Pedrera la primavera del 2017 instal·lant-hi creacions que dialogaven amb l'arquitectura de Gaudí. A banda, hi presentava projectes emblemàtics (l'hotel Ohla, l'escalinata del Lliure, la pintura de la biblioteca de l'Ateneu Barcelonès) i altres de frustrats, com el de la decoració de la façana del Liceu, a base de cercles oberts inspirats en Vitruvi i Palladio tenyits amb el color dels cortinatges del teatre.

© Maria Dias

L'artista Soledad Sevilla ha rebut el premi de la trajectòria consolidada i millor projecte presentat en galeria. El jurat ha destacat el tractament dels espais, la llum, la matèria, el color, els gestos controlats i l'ús precís de la geometria; prova d'això va ser la mostra 'Génesis', a la Galeria Marlborough, ressenyada per la crítica Aina Mercader. 

 

© Soledad Sevilla

El GAC al projecte comissarial se l'ha endut 'La capsa entròpica' de Francesc Torres, un exercici monumental realitzat a partir de les reserves del MNAC que reflexionava sobre la noció de museu i memòria. El jurat ha destacat la paradoxa que en aquest cas Torres no feia ni d'artista ni de comissari (o potser feia les dues coses alhora). Tal com apuntava el crític Ricard Mas, a l'exposició no podia faltar-hi un cotxe...

Bona part de l'arxiu de Torres, cedit al MACBA, es presenta en una instal·lació que es podrà visitar fins al 18 de setembre. A 'La campana hermètica' conviuen des d'objectes bèl·lics recuperats als escenaris de la Batalla de l'Ebre a caixetes de cotxes de joguines i pàgines dels magazins americans de l'artista conceptual, que té un peu aquí i l'altre a Nova York.

© Maria Dias

© Maria Dias

En la categoria d'artista emergent, el premi ha estat per a Aldo Urbano (1991), qui va realitzar un projecte amb un artista emergent d'una altra generació, Josep Maria Sucre (1886-1969). Conjuntament van poder-se veure a la galeria Bombon, al carrer Trafalgar.

Altres premiats en l'11a edició dels premis GAC, celebrats al CCCB i el MACBA han estat l'exposició històrica 'La inspiració clàssica de les avantguardes', de la galeria Barbié; la iniciativa de Joan Jové i Sara Balasch, al capdavant de la col·lecció celler Mas Blanch i Jové; la galeria i projectes de comissariat de Juan Naranjo; la comissària independent i crítica Imma Prieto i la periodista Núria Rius, de la revista Núvol.

Últimes notícies

    Publicitat