[title]
Us imagineu poder comprar peces de roba exclusives dins d'un supermercat? Ara afegiu un toc del Japó, llums de neó i màquines 'arcade'. El que obtindreu serà una experiència innovadora i diferent que no us decebrà. Això és 'SSSTUFFF' (carrer del Duc, 7) una marca de Barcelona amb una única botiga física a la mateixa ciutat. Fundada el 2019, la primera col·lecció va ser llençada el 2020 buscant la interacció del consumidor, amb peces de roba que es poden tallar, olorar, rascar i fins i tot canvien de color.
Cultura 'Hypebeast', viatges arreu del món i sostenibilitat
Segons Jepi i Ho, fundadors de la marca 'SSSTUFFF', amb la seva moda volien "combinar el seu amor per al 'streetwear' i la moda amb la seva visió de felicitat". Tots dos es consideren infants de la coneguda com a cultura 'Hypebeast', un subgènere de l'estil de vestir 'streetwear' que sorgeix dels estils de vida dels patinadors i 'surfers' californians. Aquest combina peces de roba casual com samarretes, dessuadores 'oversize', texans i bambes amb roba d'esport i elements de hip-hop.
Jepi i Ho expliquen que "sentíem que faltava alguna cosa dins del 'Hypebeast'. Volíem crear una marca que no només es veiés bé, però que també fos tota una experiència i record per la gent. Venim de diferents cultures i volíem construir un pont que connectés a persones de diferents orígens a través dels nostres dissenys únics i interactius".
Per crear les seves peces exclusives s'inspiren en viatges que han fet arreu del món i les persones que coneixen. Incorporen aquesta heterogeneïtat mitjançant paraules en diferents idiomes, olors, i fins i tot tiquets de compra d'establiments com Starbucks.
Un dels valors que prioritzen amb 'SSSTUFFF', però, és el de la sostenibilitat: "No només financera, també és mental, amb les nostres peces interactives, com una dessuadora que es pot cosir o una altra amb una 'cabina telefònica incorporada', volem retornar aquestes experiències més tradicionals i artesanes", expliquen Jepi i Ho, "recordant aquestes experiències, volem inspirar els nostres clients a apreciar cultures que estan desapareixent i animar-los a portar un estil de vida més sostenible".
Botiga, supermercat o un carrer de mercat japonès?
Seguint aquest concepte de fusió de cultures, sostenibilitat i accessibilitat, la botiga de 'SSSTUFFF' està inspirada en un supermercat. Els productes estan presentats en diferents estanteries curiosament il·luminades, dins de màquines 'arcade', i fins i tot podeu trobar una nevera amb gorres a dins.
A més, i seguint l'estil de prestatgeries del supermercat tradicional, a la part superior trobem tot de capses que recorden a capses de cartó d'empaquetatge o detergent, i és en aquestes on van empaquetats els diferents productes.
Llums de neó, cartells de rebaixes, etiquetes de rebuts i preus i fins i tot una paret que simula un carrer de mercat japonès, on veiem una façana amb l'entrada tancada d'una botiga.
Samarretes que van més enllà dels teixits
Tot i que els productes de la marca van des de mitjons, gorres i vambes a dessuadores i postals, 'SSSTUFFF' és única per les seves samarretes especials. Entre elles trobem la samarreta d'olor, la qual fregues i desprèn aroma a lavanda; la samarreta 'Rasca y gana', que pots rascar i descobrir el número guanyador; una samarreta amb gel d'ungles o una altra amb 'cabell' que pots tallar.
Però el seu producte estrella és una samarreta inspirada amb el tatuatge asiàtic tradicional d'un tigre, on les lletres canvien de color amb la calor corporal i el tigre ho fa amb la llum.
A la botiga també trobareu la col·lecció SSSTUFFF x Diadora, una col·laboració i tribut als Jocs Olímpics de Barcelona '92 que incorpora el logotip a diferents peces de roba.