[title]
Passeig de Gràcia és l'eix comercial més exclusiu de la ciutat, on trobem concentrades les marques de luxe més famoses del món. Barcelona és una de les ciutats preferides pel turisme de compres d'aquest nivell, els quals tenen com a parada obligatòria passejar per l'emblemàtica avinguda. A més de botigues d'alta gamma, també hi ha d'altres més econòmiques, com les de la cadena Inditex. La darrera a establir-se en aquesta prestigiosa zona ha estat Stradivarius, que ha escollit el número 3 de Passeig de Gràcia per obrir la seva botiga més gran del món. La 'flagship store' (botiga referent) és dirigida exclusivament a la moda femenina i compta amb una superfície de 1.930 metres quadrats, distribuïts en dues plantes.
El nou establiment es troba molt a prop de companyes com Zara, Bershka i Massimo Dutti, tot i que també comparteix carrer amb altres multinacionals com H&M. La macrobotiga es troba dins d'un edifici modernista que fins a 1999 va funcionar com la seu del Banc Central i que ara està completament reformat per acollir el nou espai amb un estil futurista. L'espai compta amb una gran varietat de peces de roba juvenil, tot i que és l'única botiga d'Inditex que encara continua enfocada exclusivament a les dones.
A més de la varietat de roba i complements, la tecnologia juga un paper molt rellevant dins la 'flagship store'. La finalitat d'aquesta innovadora proposta és oferir als clients una experiència de compra immersiva i molt més fluida, amb la instal·lació d'una zona d'autopagament amb 14 caixes; la zona 'Click&Collect', una àrea per consultar l'inventari de cada peça de roba en directe; i un espai dedicat exclusivament a canvis i devolucions, així com a la recollida de comandes fetes per internet.
Stradivarius va anunciar fa uns anys el seu compromís de conduir la marca cap a un camí més sostenible i compromès amb les causes socials. A la nova botiga han instal·lat uns contenidors perquè tothom que vulgui pugui deixar la roba que tingui oblidada al fons de l'armari per donar-li una segona vida. Aquesta iniciativa ve de la mà de Càritas, una organització amb la que col·laboren des de 2007 i que duu a terme diversos projectes de recollida de roba.