[title]
Primer va ser Avlo, després Ouigo i ara Iryo. Fa uns mesos ja vam avançar el naixement d'aquesta nova companyia de trens, que venia a competir directament amb Renfe per fer els mateixos trajectes que l'AVE des de Barcelona a Madrid, València i Sevilla. I encara que no és 'low cost', l'arribada d'aquesta competència podria suposar un abaratiment dels bitllets de tren.
Encara falten uns mesos perquè es posi en funcionament, previst inicialment per a l'últim trimestre del 2022, i tot i que encara no se saben les tarifes i horaris dels itineraris, alguns trens ja estan realitzant les maniobres i trajectes de proves. Així s'està duent a terme als trams de Madrid-Sevilla i Madrid- Barcelona, tal com ha avançat la companyia, que vol revolucionar no només el preu i les destinacions (podria estendre els serveis a altres països, com Portugal França, per fer trajectes com Madrid-Lisboa i Barcelona-París) sinó el compromís amb el medi ambient.
La flota es compon de 20 trens ETR 1000 (anomenats Frecciarossa 1000) fabricats amb un 95% de materials reciclables, i moguts per un subministrament d'energia 100% renovable, fet que suposarà un estalvi de fins a un 80% de diòxid de carboni per persona i trajecte.
NO T'HO PERDIS: Escapades per fer en tren des de Barcelona
Llegeix el número de febrer de Time Out Barcelona amb entrevistes, reportatges i les millors recomanacions d'oci i cultura de la ciutat