[title]
La fornada de youtubers internacionals que va conquerir internet cap al 2012 es divideix en dos grups: el dels que van capitalitzar l’èxit a internet, i el dels que van aconseguir que traspassés a la vida offline. Troye Sivan és, sense cap mena de dubte, dels segons. Al Parc del Fòrum, l’artista vibrava amb l’eufòria del públic i la seva vida com a youtuber adolescent quedava molt lluny. Tot eren ‘crop-tops’ de reixeta, purpurina i ulleres de sol esportives: s’havien congregat davant l’escenari Santander del Primavera Sound com si el concert de Sivan fos una missa dedicada al sexe i la festa gai. Els fans més fidels potser van recordar el vídeo que va fer l’any 2013 on Troye Sivan sortir de l’armari davant la seva audiència digital. Per sort, l’època en què sortir de l’armari era un espectacle públic ha quedat enrere i l’homoerotisme ja no és un tabú, sinó que pot ser el teu segell artístic.
En el seu àlbum ‘Something to Give Each Other’ (el primer després de cinc anys de silenci) Sivan ha fet una aposta per l’estètica queer i l’explicitat sexual, tant en les lletres com en les coreografies. I el show del Primavera ho reflectia. A l’escenari hi havia perreig, carícies i morrejos. També hi va treure el cap Guitarricadelafuente per cantar 'In My Room', la col·laboració que Sivan ha fet amb l’artista espanyol. El duet va generar especulació entre el públic (“es nota molt que aquests dos han follat”, comentava un noi als seus amics) i també va ser la porta d’entrada perquè l’artista expressés la seva admiració pel festival. “A l’àlbum he treballat amb dissenyadora d’aquí i em moria de ganes de ser al Primavera”, explicava.
L’emoció es notava en l’energia constant que l’artista i l’equip van posar en les coreografies i en els detalls de l’espectacle, com els canvis de vestuari: des d’un xandall i un modelet urbà fins a una cotilla, que Sivan va lluir durant ‘One of your girls’. Al videoclip, l’artista feia drag per seduir el seu amant i, tot i que en el concert la transformació no va ser completa, la cotilla permetia fer el joc amb la feminitat mentre asseia un ballarí en una cadira, al més pur estil 'Burlesque'. L’altre gran hit de la nit va ser ‘Rush’, una cançó que fa referència a l’esgarrifança que sent el cos davant les carícies sensuals, però que també té una lectura -no absenta de polèmica- relacionada amb el popper.
Potser algú recordava Sivan dels seus anys de com a youtuber, però la majoria del públic del Primavera Sound era allà per la seva música. El canvi de registre (d’un pop més ensucrat als ritmes per ballar) potser el va marcar la col·laboració amb Charlie XCX ‘1999’, que va sortir el 2019 i que va ser aplaudida pels assistents, que semblaven ser molt fans de la cantant britànica. Des d’aleshores Troye Sivan ha passat a ser un artista per a ‘the girls and the gays’ i el públic del Primavera ho reflectia. Abans d’acabar, una noia vestida d’Adidas li comentava a la seva amiga: “Mira que soc lesbiana, però el Troye em fa dubtar de la meva sexualitat. Fa que m’adoni que no tinc cap problema amb els homes, en realitat. El tinc amb la masculinitat”.