[title]
"Benvinguts a l'infern". Aquest és el missatge tan particular amb què Élite –una de les associacions del taxi més bel·ligerants– ha volgut saludar el retorn d'Uber a Barcelona, que ja és un fet. Des d'avui ja es pot demanar transport a la nostra ciutat mitjançant l'aplicació més polèmica dels últims anys. Quatre anys després del seu primer intent d'implantació, la firma californiana torna amb el nom d'UberX, i adopta el format de serveis de vehicles de lloguer amb conductors professionals (VTC), diferent de l'anterior model que operava amb conductors particulars sense llicència administrativa ni autorització.
Uber, per tant, agafa el model legal de conductor privat que ja venia aplicant amb èxit una altra aplicació, Cabify. De moment ho farà amb una flota petita de 120 cotxes i tarifes un 15% més barates que la mitjana del sector. La intenció de companyia és ampliar la flota i convertir-se en un mitjà habitual com ja ho és en les altres 600 ciutats del món on ja ofereix servei i aquest cop, com avança el portaveu de la companyia, Juan Galiardo, "operarem des de la més estricta de les legalitats".
El retorn d'Uber, com ja avança el missatge de benvinguda d'Élite, no ha agradat als taxistes, que ja preparen una resposta i mobilitzacions en contra d'un servei que consideren competència deslleial, ja sigui en la seva forma de particulars sense llicència o en la nova versió de conductor amb llicència.
Per part de l'administració tampoc veuen amb bons ulls la tornada de l'aplicació. Per part de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) ja s'ultima un reglament que intentarà limitar el nombre de llicències VTC i, d'aquest mode, evitar que propostes com les d'Uber i Cabify puguin continuar expandint-se. A la companyia responen que hi ha "mercat per a tothom" però el cas és que la batalla està servida i en els pròxims mesos tornarem a sentir parlar del tema i molt probablement viurem "l'infern" de les vagues, les protestes i l'enfrontament entre taxistes i conductors privats.