[title]
Ja queden pocs dies per acomiadar-nos d’aquest 2024 i rebre amb els braços oberts el 2025. Sabem que no són uns dies fàcils, en què segur que molts de vosaltres haureu recuperat la llista d’objectius que vau escriure a principis d’any i que, com cada any, vau deixar abandonada al fons d’un calaix. Més enllà dels sentimentalismes, també són uns dies en què podeu començar a pensar quines escapades voleu fer el pròxim 2025, ja que l’arribada d’un nou any també significa que teniu 365 dies més per descobrir racons meravellosos.
A Catalunya tenim la sort de tenir llocs fantàstics, i si teniu ganes de veure un altre país, sempre podeu fer una visita als nostres veïns francesos. Anar-hi en cotxe sempre és una opció, però una de més ràpida, més sostenible i disponible tot l’any és, sens dubte, el tren d’alta velocitat. Barcelona disposa de diferents rutes que connecten amb algunes de les ciutats més importants de França, com París, Marsella i Lió, i ara Renfe ha anunciat que n’estrenarà una de nova el segon trimestre del 2025.
Segons ha avançat la companyia, Barcelona estrenarà una connexió directa amb Tolosa, un recorregut que també tindrà parada a Girona, Figueres/Vilafant, Perpinyà i Carcassona, una ciutat que s'incorporarà a la llista de les altres 10 destinacions franceses de Renfe amb servei d’AVE. A més, si els horaris previstos es confirmen, la nova ruta també connectarà a través d’enllaços des de Madrid, Saragossa, Tarragona, València, Lleida i Castelló. Després d’estrenar l’alta velocitat a Lió i Marsella, Tolosa se sumarà a la llista i es preveu que es converteixi en una de les destinacions més populars de l’oferta francesa de Renfe, ja que es tracta de la quarta ciutat més poblada del país. Tolosa també funciona com un dels centres industrials més rellevants de França i és una porta d’entrada al sector atlàntic, a més de ser una destinació turística d'interès internacional, coneguda com la ciutat rosa pels seus maons de terracota.
Horaris del recorregut
Renfe ha avançat que el pla de negoci sol·licitat inclou una freqüència diària d’anada i una altra de tornada, així com uns horaris que permetin connectar la nova ruta amb les altres d’alta velocitat que la companyia ofereix a Espanya i França. Malgrat que encara no hi ha una resposta oficial, Renfe ha recordat que, inicialment, el tren circularà de manera estacional des de la primavera fins a mitjans del mes de setembre, tot i que el període es podria estendre més endavant fins a convertir-se en una ruta de caràcter anual. La companyia també ha avançat que el temps previst del viatge és d’unes 3 hores i 30 minuts des que el tren surt de Barcelona fins que arriba a Tolosa, i viceversa.
Cal recordar que Renfe ha anunciat que ja ha obtingut el certificat de seguretat per part de l’Agència Ferroviària de la Unió Europea (EUAR) per poder circular fins a Tolosa. L’obtenció del certificat, doncs, dona llum verda a l’operador per tirar endavant amb el seu pla d’expansió a França i començar a partir del gener la formació de personal –maquinistes i interventors–, i anunciarà la data de venda dels bitllets i de l’inici del servei també en les setmanes vinents.