[title]
La Sagrera recuperarà el camp de futbol del Camp de Ferro vint anys després. L'Ajuntament de Barcelona ha anunciat que el camp servirà per tapar la superfície del macropou que es va construir l'any 2004 per agrupar dos túnels del metro de Barcelona; un que actualment utilitza l'L9 i un altre que farà servir l'L4. Vint anys després de la seva excavació, es començarà a tapar el forat i, prèviament, s'iniciaran els treballs per establir la connexió dels ramals de l'L9 i L10 nord amb el tram central de l'L9 des de la Sagrera.
La Generalitat ja ha licitat les obres, que tindran un cost de 20,3 milions d'euros i es preveu que es finalitzi l'execució d'aquí a 46 mesos. El projecte constarà de dues fases: durant els primers 30 mesos, es prepararà la infraestructura per a la connexió ferroviària i, en els 16 següents, es taparà i s'adaptarà la part superior del pou per a usos públics.
En la seva visita a les obres, la primera tinent d'alcalde i responsable d'Urbanisme, Transició Ecològica, Serveis Urbans i Habitatge, Laia Bonet, ha avançat a l'ACN que el macropou de la Sagrera "forma part d'un projecte estratègic" que permetrà culminar els treballs al metro als barris del nord de la ciutat i als situats a la muntanya, on ara només hi ha autobús. La finalització del projecte permetrà augmentar els 23 milions de viatgers actuals de l'L9 del metro als 113 milions entre 2027 i 2028.
L'allargament del túnel
Malgrat que el macropou té dos túnels, només n'hi ha un en ús, per on passa l'L9. L'altre, que farà servir l'L4, està fet des d'abans de la paralització de les obres fins a Lesseps. Ara, la tuneladora ja treballa des de la part sud per allargar-lo, on ja ha superat l'estació de Sarrià i avança cap a Mandri, on arribarà el primer trimestre de 2024 i on s'haurà d'aturar unes setmanes per fer algunes tasques de manteniment i adaptació per poder perforar la pissarra del tram de Putxet. Finalment, arribarà a Lesseps i unirà de manera definitiva els ramals de l'L9 i L10 nord amb el tram central.