[title]
Si sou tan fanàtics dels mercats vintage i de segona mà com nosaltres, aquest mes no us podeu queixar. A més dels ja imprescindibles dels caps de setmana, la ciutat també n’acull d’altres d’itinerants que només se celebren uns dies a l’any, i el pròxim cap de setmana serà el torn d’un dels més esperats. El diumenge 23 de març, el restaurant de l’estació de França de Barcelona es transformarà en un gran mercat vintage. Des de les 11 fins a les 19 h del diumenge, el restaurant acollirà fins a 43 parades amb propostes de tota mena perquè trobeu aquella peça que us falta per completar el vostre armari de primavera o preparar el de l’estiu.
El Flea Station posarà a la venda des de peces de roba, samarretes de futbol i complements vintage, fins a d’altres d’elaborades amb la tècnica de l’upcycling. A més, també hi haurà parades que tindran vinils i antiguitats, entre altres articles. El mercat torna a la ciutat amb una nova edició que manté l’objectiu amb el qual va néixer: convertir-se en un punt per als amants de la moda vintage i de segona mà i promoure un model de consum més conscient. Si voleu anar-hi, cal que adquiriu l’entrada a través de l’aplicació de Dice per 2 euros, tot i que també la podreu comprar el dia del mercat a la taquilla de l’entrada per 3 euros.
El Flea, un habitual a les estacions de tren
El mercat de l’espai gastronòmic de l’estació de França no és l’únic que el Flea Market Barcelona organitza dins una estació de tren de la ciutat. Fa uns anys que el Gran Flea se celebra a l’estació del Nord i la converteix en el mercat vintage més gran de la ciutat, amb més de 120 parades que es divideixen en dues seccions: una de vintage i una altra de disseny. La darrera edició del Gran Flea va ser el 17 de novembre de l’any passat, una edició extraordinària que va tornar a omplir el vestíbul i la sala principal de l’estació d’articles vintage i de segona mà, vinils i una zona gastronòmica amb cafè d’especialitat i pastissos. Si voleu anar-hi, ho podreu fer durant la nova edició que se celebrarà el 20 d’abril amb 150 parades.
Què és l’'upcycling'?
L’upcycling s'ha convertit en una de les formes més sostenibles de crear noves peces de roba i complements. Es tracta d’una tècnica que es basa en la reutilització de roba o materials que ja existeixen per fer noves peces: uns pantalons es poden convertir en una faldilla o un vestit en un conjunt. Amb aquesta tècnica, s’evita la producció de nous teixits que, si no s'utilitzen, poden acabar cremats o en platges de països en vies de desenvolupament, com algunes de Ghana i Xile. Per aquest motiu, cada cop són més les persones que creen roba a través de l’upcycling, així com s’ha disparat el nombre de persones que la compren.
La tendència va cada cop més a l'alça a la indústria de la moda perquè encaixa amb la filosofia de sostenibilitat que molts dissenyadors, marques i persones estan començant a adaptar en la seva activitat. A Barcelona hi ha marques com Miss U, Feline i Wiggy Vintage que treballen amb aquesta tècnica, i també es poden trobar peces d'aquest estil a botigues com Moirai Market, al número 7 de la plaça dels Traginers.