[title]
Semblava ahir que va arrancar el primer viatge amb tren d'alta velocitat entre Barcelona i Madrid, però ens sap greu dir-vos que el temps passa de pressa i ja se celebren 10 anys d'aquell esdeveniment que va arribar amb relativa celebració. Després d'una dècada i amb més de 35 milions de viatgers transportats entre les dues ciutats, aquest mitjà de transport que ens va situar al món com el país amb més quilòmetres d'alta velocitat construïts, no ha sabut donar resposta a les seves grans mancances. Però diuen que l'experiència és un grau i ara Renfe vol ficar remei als alts preus i, a la vegada, evitar quedar-se enrere en la liberalització de la gestió de les línies ferroviàries a partir del 2020.
Arriba Eva, el tren d'alta velocitat amb bitllets un 20-25% més barats que els actuals, amb més capacitat de viatgers per vagó, connectant tots els serveis de transports urbans en cada destinació i amb un sistema de venda de places vinculat a una aplicació. El seu objectiu és guanyar encara més terreny al pont aeri (6 de cada 10 viatgers opten per l'alta velocitat) i connectar amb un públic jove i de menys nivell adquisitiu. La seva flamant estrena s'espera pel primer trimestre del 2019 i començarà amb cinc freqüències diàries per sentit. Ara bé, els trajectes no arribaran fins a Sants, sinó que la parada final serà l’estació d’alta velocitat del Prat de Llobregat.
De moment, però, si volem gaudir d'alguna oferta per part de l'AVE i fer una escapada tenim fins el dilluns 26 de febrer per comprar bitllets més barats amb la promoció 'I Love Febrer'. Renfe tira la casa per la finestra i fa el seu pròpi 'Black February' amb descomptes de fins a un 70% en destins com Madrid, Sevilla o València.