[title]
Europa és un continent ple de racons meravellosos que amaguen segles i segles d'història; n'hi ha alguns més amagats i d'altres que visiten milions de turistes a l'any, com és el cas de dues de les ciutats més culturals, històriques i plenes d'oci: París i Berlín. No ens estranya, doncs, que s'estiguin posant en marxa molts plans de transport per connectar per terra les dues ciutats perquè el trasllat, tant de passatgers com de mercaderies, sigui més fàcil, econòmic i respectuós amb el medi ambient.
Poques setmanes després d'anunciar que París estrenarà un tren que connectarà la capital francesa amb Milà, la ciutat de la llum tindrà un nou tren directe cap a Berlín. Aquest servei diürn se sumarà al tren nocturn 'Nightjet' que es va posar en marxa el passat desembre de 2023 que ja connecta ambdues capitals i, tot i haver experimentat diversos problemes tècnics durant el primer any de funcionament, s'ha convertit en una opció molt popular entre els viatgers.
Ara, per complementar el tren nocturn, centenars de professionals treballen per instal·lar un servei ferroviari diürn que començarà amb una sortida al dia des de des d'ambdues ciutats. El recorregut durarà unes vuit hores - la qual cosa suposa una hora més del que s'havia promès al principi- però encara reduirà el temps del trajecte actual, que en dura nou. El pla és que el servei de París surti des de la Gare de L'Est a les 9.55 h i arribi a Berlín poc abans de les 18 h; mentre que el tren de Berlín sortirà des de l'estació Berlin Hauptbahnhof a les 11.54 h i es preveu que arribi a la capital francesa poc abans de les 20 h. Tot i que el recorregut serà directe, també s'aturarà a tres ciutats: Estrasburg, Frankfurt i Karlsruhe.
Els operadors francesos i alemanys esperen que els passatgers vegin el servei com una alternativa relaxada a volar i una opció molt més fàcil que la ruta actual. Si voleu fer-ne ús, podreu reservar el vostre bitllet a partir del 16 d'octubre i, tot i que els preus variaran en funció de la demanda, ara mateix el cost d'un d'anada i tornada en classe turista està en 59 euros. Un preu que no està gens malament si tenim en compte que un bitllet d'avió d'una ciutat a una altra supera els 200 durant tot el mes d'octubre (i sense maleta inclosa, és clar).
L'alta velocitat europea, en auge
Si esteu pensant a viatjar a algun país europeu, però no voleu agafar un avió, esteu de sort perquè la xarxa ferroviària d'alta velocitat del continent està en auge. En els darrers mesos hem rebut boníssimes notícies pel que fa als trens d'Europa: el 5 de febrer de 2025, un nou tren nocturn connectarà set ciutats europees: començarà a Brussel·les i passarà per Utrecht, Colònia, Múnic, Innsbruck i Verona fins a arribar a Venècia. Una mica abans, el 15 de desembre, Barcelona tindrà un tren directe al dia que la connectarà amb Màlaga.