[title]
L’operadora pública francesa SNCF (Société Nationale des Chemins de Fer) portarà a Espanya el tren d’alta velocitat ‘low cost’ a principis de 2021, i s'unirà Barcelona amb ciutats com Madrid i València. La companyia ofererirà un producte més senzill que perpetra abaratir costos (segons l’operadora del 60%, el que farà que trobem bitllets per menys de 25 euros per trajecte), aconseguint així atraure a més clients.
El servei ‘low cost’ francès havia d’arribar a mitjans de desembre però els assajos i les autoritzacions dels trens van ser posposats i segons SNCF no han pogut mantenir la planificació inicial "per culpa d'aquests tres mesos de mesures excepcionals”.
SNCF no és l’única companyia que s’ha vist afectada per la crisi sanitària, recordem la recent cancel·lació del servei ‘low cost’ de l’AVE entre Barcelona i Madrid. Renfe va suspendre el projecte argumentant que les noves condicions de transport derivades de la pandèmia farien inviable el negoci.
De fet, la companyia espanyola i la francesa són velles conegudes ja que des de fa temps ofereixen conjuntament viatges de tren d’alta velocitat entre Barcelona i 15 ciutats franceses com Carcassonne, Lyon, Marsella, Nimes, París, Toulouse o Perpignan entre altres.
Tot i això l’ensopegada de Renfe és una gran notícia per la companyia francesa que comptava que, tot i col·laborar, seria la seva gran competència a Espanya. Rachel Picard, el responsable d’alta velocitat, va afirmar que SNCF “fa anys que funciona amb el servei de baix cost a l'altre costat dels Pirineus, cosa que els atorga un coneixement extra en la matèria que Renfe no té”.
L’operadora ja es va fer amb cinc circulacions diàries per tres corredors d'alta velocitat com l'AVE a Barcelona, l'AVE a València i el que uneix Madrid i Sevilla. Amb el seu servei ‘low cost’ se centraran sobretot amb l’AVE entre Barcelona i Madrid i el corredor de Valencia.
SNCF ja ha enviat a Espanya el primer dels trens amb els quals donarà servei per començar a realitzar les diverses proves a les vies. Es tracta d'un tren de dos pisos de l'actual flota de l'operadora francesa. Quan es concloguin totes les proves pertinents la companyia podrà començar a operar i, si tot surt segons el previst, a la Setmana Santa de 2021 podrem començar a gaudir de viatjar amb tren d’una manera més econòmica.