[title]
AMBici, un nou servei de bicicleta elèctrica compartida, arribarà a quinze municipis metropolitans a finals del darrer trimestre de 2022. Aquest, impulsat per l'UTE formada per Nextbike, Movement i Movus, podria arribar a posar a disposició dels ciutadans 2.600 bicicletes elèctriques en 236 estacions d'aparcament. Al primer trimestre del 2023 està previst que es desplegui totalment.
L'AMBici estarà plenament integrat amb el sistema de transport públic de Barcelona, facilitant la intermodalitat amb altres mitjans de transport públic, com el bus, el metro, tramvia i el ferrocarril. El servei arribarà a quinze municipis metropolitans com l’Hospitalet de Llobregat, Badalona, Cornellà de Llobregat, Santa Coloma de Gramenet, el Prat de Llobregat, Esplugues de Llobregat, Sant Feliu de Llobregat, Sant Adrià de Besòs, Sant Joan Despí, Sant Just Desvern, Molins de Rei, Sant Boi de Llobregat, Viladecans, Gavà i Castelldefels. Com a mínim, la meitat de les estacions tindran un punt de recàrrega elèctrica, en canvi, la resta seran energèticament autònomes per poder operar el sistema amb plaques fotovoltaiques.
Servei integrat
De moment, l'AMBici no serà compatible amb el Bicing barceloní. Pel que fa a la integració entre aquests dos serveis, de moment s'estan contemplant dues línies d'integració. La primera consistirà en facilitar la connexió entre parades dels dos serveis en zones limítrofes de Barcelona amb els termes municipals de Sant Adrià del Besòs, Santa Coloma de Gramenet, Hospitalet de Llobregat i Esplugues de Llobregat. Quan l’usuari arribi als carrers on es fonen els termes municipals de la capital amb l'AMB, haurà d’aparcar la bici d’un sistema i agafar la de l’altre –sempre que n’hi hagi de disponibles– en les estacions frontereres, instal·lades una al costat de l’altra. D'altra banda, també s'estan estudiant els abonaments compartits dels dos serveis amb descomptes pels usuaris d'ambdós. L’objectiu de l’ AMB és que el servei metropolità i el de la capital catalana s’unifiquin a partir del 2028.