Notícies

Una PJ Harvey magnètica brilla sota la pluja al Primavera Sound

La de Dorset ofereix un xou hipnòtic que el públic no es va voler perdre malgrat quedar ben xop

Borja Duñó
Escrit per
Borja Duñó
Head of Editors, Barcelona
PJ Harvey, Primavera Sound 2024
Foto: Gisela Jané / Primavera SoundPJ Harvey, Primavera Sound 2024
Publicitat

Els núvols negres amenaçaven feia estona. Serà una PJ Harvey passada per aigua, ens dèiem. Però ens apinyàvem el més endavant possible per veure-la de prop mentre aguantàvem, estoics, uns subgreus que et feien tremolar el cos, sorgits del concert de la rapera 070 Shake. Tant se valia, cap dels congregats a l'esplanada gran del Primavera Sound es volia perdre la de Dorset, que arribava a Barcelona set anys després de la seva darrera visita i amb disc nou sota el braç.

'I inside the old year dying' (2023) és el treball més enigmàtic que ha fet fins al moment, inspirat en el seu poema èpic de 272 pàgines 'Orlam', i un disc que representa el seu retorn a una discogràfica independent, Partisan, després de 30 anys publicant amb el segell d'Universal Island Records. I va ser amb les cançons d'aquest desè àlbum d'estudi que la cantant, guitarrista i saxofonista va començar el set. 

Emparada per l'impecable quartet format pel seu col·laborador de tota la vida John Parish, el percussionista Jean-Marc Butty, i els multinstrumentistes James Johnston i Giovanni Ferrario, Harvey va anar teixint els mons hipnòtics de les seves cançons més recents amb incursions al seu disc més polític, 'Let England shake' (2011) i, progressivament, mentre el cel ens queia al damunt, aproximant-se al món més elèctric dels seus icònics treballs dels 90. Va ser el cas de '50 ft queenie', del 'Rid of me' (1993), i de 'Send his love to me', el primer que cauria del 'To bring you my love' (1995).

Hipnòtica

Rere la cortina de pluja, es va quedar sola a l'escenari amb la guitarra acústica per dedicar una preciosa 'The desperate kingdom of love' al cèlebre productor Steve Albini, que va morir el passat 7 de maig. Amb ell va gravar el 'Rid of me', un dels seus discos més importants. Va ser un moment màgic després del qual va atacar 'Man-size', una de les altres peces de blues brut i esmolat dels seus inicis, que conduirien a un final apoteòsic amb 'Dress', una 'Down by the water' amb el públic literalment sota l'aigua, i l'inexcusable 'To bring you my love', amb John Parish a càrrec d'un dels riffs més famosos del rock dels 90 i la gent deixant-se la gola a la tornada.

Harvey no va deixar d'agrair al públic que no s'hagués mogut de lloc malgrat la pluja, però és que el va hipnotitzar durant l'hora i mitja que va durar el xou. I encara hauríem aguantat una mica més si s'hagués decidit a tocar, ja fora de temps 'C'mon Billy', com havia fet a la gira de sales. Haurem d'esperar a veure si torna, però aquesta vegada a cobert i sense limitacions horàries.  

NO T'HO PERDIS: Festivals de música a Barcelona i a Catalunya el 2024

Vols estar al dia de tot el que es mou a la ciutat? Inscriu-te a la nostra newsletter i tindràs tota la info i els plans que t'agraden per gaudir de Barcelona

Últimes notícies

    Publicitat