
Una estàtua del Louvre

Els jardins de Luxemburg

Vista aèria de la ciutat

Vista urbana de la Torre Eiffel

El districte de Tianducheng ha fet la seva versió de la Torre Eiffel, els jardins de Versalles i els bulevards parisencs
Si voléssim fins a un aeroport qualsevol, prenguéssim l'autobús cap al centre de la ciutat i ens creuéssim amb estàtues de marbre, jardins geomètrics i bulevards traçats a la manera del pla d'Haussmann, ens podrien prendre confondre. Però resulta que aquest no és el París tan conegut i estimat sinó la recreació inquietant de la 'Ciutat de la Llum' a Tianducheng, un suburbi situat 9.500 quilòmetres de Hangzhou, a l'oest de la Xina.
Se la coneix com el 'París de l'Est' i és un districte turístic de 20 quilòmetres quadrats inspirat en la capital francesa, destacant-ne l'esplendor arquitectònica, amb icones com els jardins de Versalles en versió reduïda i una Torre Eiffel de 107 metres. El barri va ser concebut per allotjar fins a 10.000 persones, i una dècada més tard només n'hi viuen 2.000. En temporada alta, tot i que hi ha més curiosos descobrint la zona, la ciutat té una aparença buida i fantasmagòrica.
L'ànsia per "duplicar" ciutats a la Xina no és nova com demostren la rèplica de Londres a Xangai (Thames Town) o la versió de la ciutat austríaca de Hallstatt a la província de Guangdong. El cas de Tianducheng és un dels més cridaners; de fet ha inspirat el projecte del fotògraf francès François Prost, 'Síndrome de París', que proposa un joc de comparacions entre l'original i la còpia. Heus aquí el petit 'spòiler': la imatge original (París) està a la dreta; la còpia (Tianducheng), a l'esquerra.
Discover Time Out original video