[title]
Hi ha res més irritant que, després de tot el tràfec a l'aeroport, arribar al nostre lloc a l'avió i veure que el seient del davant es llança inevitablement cap a nosaltres deixant-nos sense espai? Probablement no, però afortunadament aquests temuts vols podrien acabar aviat.
Això és perquè una gran quantitat d'aerolínies estan reduint o fins i tot eliminant per complet els seients reclinables. I encara que això no és del tot nou (Ryanair va eliminar els seients reclinables cap al 2004, i altres aerolínies de baix cost van fer el mateix), ara s'està posant de moda, fins i tot entre les aerolínies de llarga distància.
Però això no vol dir que hauràs de dormir dret la propera vegada que volis lluny. En canvi, els seients solen estar "prereclinats", cosa que significa que el seu angle està entre completament vertical i completament reclinat.
Això no només és millor per a la nostra postura i comoditat mentre dormim, també quan estem asseguts, segons Andrew Lawrence, president de l'Associació de Quiropràctics d'Austràlia. A més, el disseny més simple del seient significa que els avions són més lleugers i usen menys combustible. Bastant enginyós, oi?
Jet2 va començar a utilitzar aquest disseny d'Acro el 2009, i els vols de British Airways de menys de quatre hores tendeixen a incloure aquests seients també. Delta va reduir a la meitat la reclinació dels seus seients a dues polzades el 2019, igual que United, American Airlines i Southwest Airlines. Finnair fins i tot va llançar nous seients a classe executiva que no es podien ajustar.
Però si bé s'estan reduint de manera força significativa, és poc probable que la funció desaparegui completament dels serveis de llarga distància a curt termini.
Així que la propera vegada que estiguis en un avió on puguis asseure't i gaudir del vol, assegura't de no fer caure el sopar de ningú, destrossar cap ordinador portàtil, trencar-te el nas ni provocar baralles, tot això ha estat conseqüència del seient- reclinable, segons 'The Sun'.