La programació del Palau de la Música durant tota una temporada és variadíssima, i precisament per això inclou molt més que els plats forts habituals d’un espai consagrat a la gran música, les veus més poderoses del moment en el repertori líric i els programes simfònics. Si tot el que programessin els auditoris i les sales de concerts fos només el repertori de finals del segle XIX cap a endarrere, aquesta situació no només seria injusta, parcial i incompleta, sinó que a més deixaria de banda absolutes obres capitals de la música més recent. El segle XX acostuma a tenir fama de període musical difícil, abrupte, de vegades incomprensible per al gran públic, i tot i que aquesta apreciació és incerta –no totes les avantguardes són hostils, i no tota la música del segle XX és avantguarda–, el més fàcil per desmuntar l’argument és endinsar-nos en el minimalisme americà, segurament la forma musical hereva del llenguatge occidental que identifiquem com a clàssic i que més acceptació popular ha tingut entre el públic.
El Palau de la Música està fent precisament això: sense oblidar Beethoven, Mahler o Brahms, en aquesta temporada que aviat acabarà, i en la 2018/2019 que començarà a la tardor, hi ha molta música minimalista. Aquest any, el compositor convidat ha estat John Adams –el cap de setmana del 26 i el 27 de maig hi haurà programes seus dirigits per Adams en persona–, i la propera temporada el compositor central també és un geni viu, i també americà, Philip Glass. El minimalisme es mereix un espai cada cop més gran en els auditoris i els programes de clàssica. I el Palau de la Música està demostrant, amb fets, que participa d’aquest estat d’opinió. Si encara no esteu convençuts, aquí teniu 8 arguments de pes que us faran córrer a comprar les entrades!