1. Número 1 en vendes als Estats Units
Cordón Negro va néixer l'any 1974 de la mà de José Ferrer, actual President d'Honor de Freixenet, qui amb el seu esperit innovador i la seva vocació internacional va voler crear un cava jove i fresc al gust dels consumidors europeus i exportar-lo més enllà de les fronteres nacionals. Per fer-ho, va dissenyar una trencadora ampolla esmerilada de color negre mat que va ser tot un encert. I és que el primer país on va triomfar va ser, curiosament, ni més ni menys que als Estats Units, on va aconseguir ser número 1 com a escumós importat més venut el 1983 i va ser anomenat 'The Black Bottle', es va popularitzar en un obrir i tancar d'ulls! Després, l'èxit internacional es va produir en efecte dòmino, arribant a convertir-se en líder mundial i el cava més exportat del món el 1985. Va ser número u al Regne Unit, Canadà, Suècia, Suïssa, Japó, França i nombrosos països més al llarg dels anys, fins a convertir-se en l'icona global que és avui, present en més de 130 països dels cinc continents. La veritat és que no estranya que Cordón Negro conquerís primer els paladars d'Amèrica, ja que es va idear enològicament per enamorar al públic anglosaxó, amant dels escumosos aromàtics, frescos i lleugers. I va acabar per enamorar a tot el món, literalment. El secret de l'èxit? Una autèntica revolució en el sector per la seva factura moderna i un procés d'elaboració innovador, sent el primer cava en fermentar a temperatura controlada per potenciar els aromes i la frescor. Està format per un coupage amb les tres varietats del Penedès típiques del cava: Parellada, Macabeu i Xarel·lo.