5 anècdotes que us sorprendran per celebrar els 50 anys de Freixenet Cordón Negro Cava

El cava icònic compleix mig segle de vida i repassem la seva trajectòria des de Sant Sadurní d’Anoia fins als Estats Units, la resta del món i fins i tot... fins a l'espai i més enllà! Per casualitat, la marca mare també compleix 110 anys rodons
Caves Freixenet
Caves Freixenet
Time Out en col·laboració amb Freixenet
Publicitat

A Catalunya podem presumir de ser el bressol de grans figures que han deixat empremta en la història i que han estat alabades internacionalment, com Miró, Gaudí o Dalí... i, sense anar tan lluny, Ferran Adrià, i fins i tot Rosalía! Però no només han estat persones, també podem presumir de marques que han revolucionat el món dels negocis, com és el cas de Caves Freixenet, una firma de caves centenària que ha donat la volta al món com poques i que ha posat Catalunya en boca de tothom (mai millor dit). Ara se celebren 50 anys des de la sortida al mercat de Freixenet Cordón Negro cava, la varietat que va fer pujar l'èxit de Freixenet com l'escuma a nivell internacional. I la marca mare, Cava Freixenet, també compleix anys: va néixer a Sant Sadurní d'Anoia l'any 1914 de la mà de Pedro Ferrer Bosch i Dolors Sala Vivé, això significa que aquest any bufa 110 espelmes! Dos aniversaris d'un tret.

L'efemèride requeria d'una acció a l'altura, així que també han renovat el packaging i el logo de Freixenet Cordón Negro Cava per una estètica amb més classe, glamour i respecte pel medi ambient; mantenint, això sí, l'icònica ampolla negra que va ser una de les estampes més característiques i estimades d'aquest cava. La història de Freixenet Cordón Negro cava és digna de novel·la i, per això, hem decidit compartir algunes de les anècdotes més curioses amb vosaltres, com que va ser la marca oficial dels Jocs Olímpics de Barcelona, o que va ser el primer cava en arribar a l'espai. Ja podeu relaxar-vos i continuar llegint, que us farem de contacontes!

1. Número 1 en vendes als Estats Units

Cordón Negro va néixer l'any 1974 de la mà de José Ferrer, actual President d'Honor de Freixenet, qui amb el seu esperit innovador i la seva vocació internacional va voler crear un cava jove i fresc al gust dels consumidors europeus i exportar-lo més enllà de les fronteres nacionals. Per fer-ho, va dissenyar una trencadora ampolla esmerilada de color negre mat que va ser tot un encert. I és que el primer país on va triomfar va ser, curiosament, ni més ni menys que als Estats Units, on va aconseguir ser número 1 com a escumós importat més venut el 1983 i va ser anomenat 'The Black Bottle', es va popularitzar en un obrir i tancar d'ulls! Després, l'èxit internacional es va produir en efecte dòmino, arribant a convertir-se en líder mundial i el cava més exportat del món el 1985. Va ser número u al Regne Unit, Canadà, Suècia, Suïssa, Japó, França i nombrosos països més al llarg dels anys, fins a convertir-se en l'icona global que és avui, present en més de 130 països dels cinc continents. La veritat és que no estranya que Cordón Negro conquerís primer els paladars d'Amèrica, ja que es va idear enològicament per enamorar al públic anglosaxó, amant dels escumosos aromàtics, frescos i lleugers. I va acabar per enamorar a tot el món, literalment. El secret de l'èxit? Una autèntica revolució en el sector per la seva factura moderna i un procés d'elaboració innovador, sent el primer cava en fermentar a temperatura controlada per potenciar els aromes i la frescor. Està format per un coupage amb les tres varietats del Penedès típiques del cava: Parellada, Macabeu i Xarel·lo.

2. Cava oficial dels Jocs Olímpics de Barcelona '92

L'ampolla negra mat no podia més que convertir-se en part de la caràtula dels Jocs Olímpics de Barcelona de 1992, la seva elegància i sabor exclusiu eren garantia d'èxit i reconeixement mundial. A més, representava el territori català alhora que l'internacional, ja que per aquell temps era més que conegut i consumit en diversos racons del món. I segueix sent fidel a les seves arrels! Només per posar un exemple, el seu nou logotip està inspirat en la singular façana de mosaic de les Caves Freixenet a Sant Sadurní d'Anoia, dissenyada per l'arquitecte Joan Torras Puig, honorant tota la història del cava, els seus orígens i on va tenir lloc.

3. Un brindis a l'Estació Espacial Internacional MIR

Cordón Negro també ha transcendit fins i tot l'atmosfera per acompanyar l'astronauta Helena Kondakova a l'Estació Espacial MIR, convertint-se en el primer cava que va arribar a l'espai exterior, l'any 1994! ¿El motiu del brindis? Celebrar el Nadal.

4. El cotxe ampolla

La generació dels anys 80 segur que encara recorda aquest cotxe que es va convertir gairebé en un mite. L'any 1994, Caves Freixenet va dissenyar un exclusiu cotxe que imitava l'ampolla del Cordón Negro per promocionar-se arreu del món, recorrent múltiples països. I aquest no és l'únic vincle de la marca amb el món del motor! Anys després també es va convertir en el cava oficial de les celebracions de MotoGP (el 2023).

5. Millor cava del món per The Champagne & Sparkling Wine

El Cordón Negro Brut Magnum no només recorre grans distàncies, sinó que arriba el primer! I és que la seva excepcional qualitat ha estat reconeguda internacionalment moltes vegades. La més destacada és quan Cordón Negro Brut Magnum va ser premiat com el millor cava del món i millor escumós d'Espanya pel prestigiós concurs The Champagne & Sparkling Wine World Championships el 2021 i 2022, encapçalat pel reconegut escriptor i crític de vi britànic Tom Stevenson. I just un parell d'anys abans, el 2019, va arribar a ser número 1 en vendes de vins escumosos a França i, fins i tot, en aparèixer publicitat a les pantalles de Times Square a Nova York, tot un luxe ben merescut! L'èxit ja es veia venir des que va enlairar-se cap al mercat internacional, però es va confirmar el 1999 quan va aconseguir el seu rècord mundial de vendes fins al moment impulsat per les celebracions del canvi de mil·lenni. I no para de sumar medalles, fites i celebracions. Us sumeu al brindis pel seu 50è aniversari?

Recomanat
    També t'agradarà
    També t'agradarà
    Publicitat