Barcelona tornarà a convertir-se en la capital europea de la cervesa artesana amb la tretzena edició del Barcelona Beer Festival, que se celebra els pròxims 11, 12 i 13 d’abril al Hall 2 de Fira Barcelona Montjuïc. El festival reuneix més de 400 cerveses artesanes de tot el món, incloent-hi cerveseres d’Alemanya, Bèlgica, Irlanda, Euskadi, Québec, Polònia, Itàlia i França.
Un any més, la gran protagonista és la mítica barra de més de 100 aixetes en línia, amb una pissarra icònica que anunciarà les cerveses que aniran rotant durant els tres dies. També s’hi podran trobar cerveseres locals i internacionals de primer nivell.
Una de les grans novetats d’enguany és la participació del Barrel & Flow Fest, considerat el millor festival de cervesa artesana dels Estats Units, que porta a Barcelona la seva combinació de cervesa, art i cultura afroamericana amb un fort compromís social.
El festival també inclourà l’espai professional InnBrew: The Brewers Convention, i una nova edició del Barcelona Beer Challenge, amb premi especial a la sostenibilitat.
Maridatge amb plats catalans
La gastronomia catalana tindrà un paper destacat. Enguany, coincidint amb la distinció de Catalunya com a Regió Mundial de la Gastronomia, s’habilitarà un espai dedicat a plats tradicionals maridats amb cervesa, una barra fixa amb 18 cerveseres locals innovadores i un racó dedicat al vi artesà en col·laboració amb el Gremi Vinyataries Lliures. També hi haurà activitats de showcooking amb cuiners reconeguts i propostes de restauració com Abarka, Acid Bar, Pulponeta o La Fundente.