Marta Galán, directora i dramaturga
Barcelona, 1973
‘Indigència’ és l’adjectiu que Galán troba per definir la situació habitual que han de patir els creadors que surten del camí marcat. El seu esmunyedís teatre performatiu s’intenta encabir en el calaix de sastre dels sempre ‘nous’ llenguatges de l’escena. Entre els primers actes de rebel·lia, la deserció de l’Institut del Teatre influenciada, sobretot, pel seminal teatre de Rodrigo García. “Si els elements del teatre són heterogenis, per què s’ha de partir sempre del suport escrit?”.
Paradoxalment, un text seu oblidat li ha obert la porta de la comercialitat gràcies al Lliure i Clara Segura: “M’ha emocionat molt arribar a tants espectadors amb 'Conillet', m’ha fet plantejar moltes preguntes”.
El seu present passa pel teatre comunitari de transformació social. Gràcies a Teixeira Coelho, creu que “la veritable democratització de la cultura no està en el consum, sinó en la redistribució de les eines de producció perquè arribin a tothom”. Vet-ho aquí, algú parla encara de revolució. –Manuel Pérez