Els terrats de Barcelona i de l'Hospitalet de Llobregat cobren vida un any més amb el festival Terrats en Cultura, un cicle d'espectacles de música, teatre, dansa, humor i poesia que enguany se celebra entre el 6 de juny i el 31 de juliol. Durant aquests dos mesos, diversos terrats de les dues ciutats acullen espectacles íntims i multidisciplinaris en espais insòlits. Una experiència cultural a l’aire lliure, vibrant i imprevisible. Com sempre, cal estar atent: el lloc exacte de cada espectacle es revela només 48 hores abans de la funció!
El cartell oficial de la seva 13a edició és obra de la il·lustradora Lucía Cerdá. La imatge representa, des d’una perspectiva aèria, la quadrícula de l’Eixample barceloní, convertint els seus terrats en metàfora visual dels espectacles que programa el festival, ple de colors i moviment.
Tastet previ a les Festes de Primavera
Abans de l’inici oficial del festival, té lloc un tastet de la programació 2025 durant les Festes de Primavera de l’Hospitalet. El dijous 24 d’abril a les 19 h, la cantautora Anaïs Vila, acompanyada per Marina Lluch, actua al terrat de la Biblioteca Bellvitge per presentar el seu nou disc Ara sempre (Temps Record, 2024). Un treball que retrata poèticament la realitat d’una generació i que rep el Premi Cerverí 2024 a la Millor Lletra en Català per la cançó Cendres. L’entrada és gratuïta, però cal fer reserva prèvia.
Propostes anteriors
El cartell es revela a principis de maig. Perquè us feu una idea del tipus de propostes que ofereix el festival, l’any passat s’hi van veure concerts del grup de rumba i folk Alaire, l’espectacle Com l’estel que no hi és (una combinació de música i poesia), el directe de The Crab Apples, i peces teatrals com Somni Sota la finestra o lectures dramatitzades com L’últim Sòcrates, interpretada per Joan Carreras.