Tornem a repetir el plat fort de la setmana de la moda a la Ciutat Comtal! La 35a edició de la 080 Barcelona Fashion ha tingut lloc de l'1 al 4 d’abril amb una nova imatge gràfica anomenada Metamorfosi, que simbolitza la seva constant evolució.
Durant quatre dies, el Recinte Modernista de Sant Pau ha estat l'escenari de 24 dissenyadors, dissenyadores i marques de moda: 404 Studio, AAA Studio, Acromatyx, Alvar Merino, Anel Yaos, Compte Spain, Custo Barcelona, Doblas, Dominnico, Eikō Ai, Eñaut, Ernesto Naranjo, Escorpion, Guillermo Justicia, Habey Club, Juan Vidal, Lola Casademunt by Maite, Maison Moonsieur, MANÉMANÉ, MaríaEscoté, Rubearth, Simorra, The Label Edition i Txell Miras.
Un esdeveniment que s'ha fet un nom per estar molt en forma en matèria d'innovació, sostenibilitat i obertura de ment. No només és un aparador i potenciador de les marques més virtuoses del sector català i espanyol, també obre els braços de manera contínua als nous creadors desitjants de compartir el seu talent amb el món. De fet, aquesta edició ha destacat per l'augment de marques debutants, atretes per la projecció internacional i els valors visionaris i de sostenibilitat que caracteritzen la plataforma.
Un imant de la comunitat internacional
Actualment, el sector de la moda catalana compta amb més de 13.500 empreses, genera una facturació anual de 14.500 milions d’euros i ocupa més de 80.000 persones. La 080 Barcelona Fashion —impulsada per la Generalitat de Catalunya— reforça la seva vocació transformadora, fomentant el talent creatiu i creant sinergies amb la indústria. Compta amb el suport de tres patrocinadors (MAC Cosmetics, Wella i ME Barcelona) i vuit marques col·laboradores (Thuya Professional Line, Rowenta, La Roca Village, Aquabona, Cointreau, Coolifting, La Dama i Bastian Beach).
Una edició més, la trobada ha posat en boca de tothom la moda catalana. Públic d'arreu s'ha apropat a gaudir de les jornades i 136 professionals —creadors de contingut i periodistes— dels 614 presents provenien de diversos països internacionals.
Addicionalment, més de 3.000 visitants han assistit a l'Open Area, un espai obert i a l’aire lliure on poder veure les desfilades en directe. El format digital, capaç d'obrir l'experiència al món com cap altre, ha estat protagonista, i s'ha enaltit a través d'Instagram i YouTube, cobrint l'esdeveniment en si i el backstage.
Moda que es posa un didal
Els valors de la 080 Barcelona Fashion han passat el dit índex per totes les seccions. La revalorització de l'artesania ha estat un dels mantras més recurrents d'enguany, que ha format part de l'ADN de les noves col·leccions amb una fusió entre creativitat contemporània i oficis tradicionals, com el brodat o el treball de la pell.
Firmes i dissenyadors han reivindicat aquest llegat a través de complements, sabates personalitzades i bijuteria maximalista. També ha destacat l’ús de l’upcycling, amb materials recuperats transformats en noves peces, promovent la sostenibilitat, la producció local i la consciència mediambiental.