Skye Coffe


El 2014 va ser l'any del tret de sortida dels 'food trucks' a Barcelona i el 2015 aquesta tendència es consolidarà. No és un bluf: només cal veure els números d'assistència al darrer Palo Alto Market, on el menjar sobre rodes és el gran al·licient, amb 12.000 paios a cops de colze per un 'pork bun'. La normativa, però, és inexistent. L'article 39 de l'ordenança d'ús de les vies públiques prohibeix la venda ambulant. En Raimond Blasi, regidor de Comerç, argumenta que l'Ajuntament contempla els 'food trucks' "com una activitat complementària només permesa en casos excepcionals, com fires o festes". I que si la legislació és tan restrictiva és perquè la seva implementació pot anar "en detriment d'una oferta de comerç sedentari, cohesionador dels barris". Una visió molt oposada té el xef Carles Abellan, qui acaba de posar a rodar la furgoneta d'entrepans gurmet Yango. El xef recorda que a Montreal –hi té un Tapas, 24– "fa dos anys no hi havia cap regulació. Però quan va haver-hi demanda es va obrir la veda legislativa". Vaticina que aquí passarà el mateix, però que no serà fàcil, "perquè a Mont-real no hi ha un bar a cada porta i caldrà ser molt estricte per evitar la competència deslleial". Blasi rebutja qualsevol escletxa que flexibilitzi l'estatus dels 'tecamòbils'. O potser no. Quan li preguntem sobre el senderi que tindria regularitzar aquesta oferta en zones com polígons deserts de restauració, admet que "és un plantejament interessant que es podria arribar a estudiar en zones molt concretes, com a servei diari complementari". Una d'elles podria ser la Zona Franca.
Discover Time Out original video