Kiko Muñoz, Jordi Giró i Ernest Amaller: Bubó
Foto: Ricard Martín Kiko Muñoz, Jordi Giró i Ernest Amaller: Bubó

A la cuina amb... Bubó

El gran clàssic de la pastisseria moderna de Barcelona és al Time Out Market amb els seus grans èxits

Ricard Martín
Publicitat

Si hi ha una pastisseria que ha influït en el model de negoci i l'estil de dolç modern a Barcelona en els darrers anys, aquesta és Bubó. Van obrir el 2005 amb la intenció de trencar motlles –literalment– amb l'estètica de passejar el tortell embolicat en cordill, però també en termes de producte. Són pioners a convertir la xocolata en una artesania complexa de capes i textures, i a exhibir dolços en peces individuals que de tan boniques sap greu mossegar-les. Parlem amb els tres socis de Bubó: en Kiko Muñoz, gerent, l'Ernest Ameller, director d'art, i en Jordi Giró, director comercial i d'expansió. Porten aquesta botiga i obrador al Time Out market Barcelona, on es fan càrrec de l'oferta dolça. 

Expliqueu-me com heu traslladat Bubó al Time Out Market. 

Kiko Muñoz: Hi trobareu tots els nostres best-sellers: és a dir, els pastissos, les macadàmies, la xocolata i els macarons. I volem innovar amb una línia de gelats on acostarem la pastisseria al gelat, amb el campió del món de gelats. I treballarem molt la beguda de cacau, però també hi haurà cafè d'especialitat. I serà present la nostra brioixeria, esclar, que té molta reputació. La novetat enguany és un croissant de festucs. 

Pot sonar pedant, però l'obertura de Bubó ha influït molt en el model actual de pastisseria de Barcelona. 

Ernest Amaller: Aquesta va ser la voluntat inicial del projecte. Partíem d'un pastís visualment molt similar a una joia. Primer vam fer el pastís i a partir d'aquí tota la resta. El fil conductor és una joieria amb pastissos. Tot vol suscitar això: que quan entres a Bubó entres en una joieria comestible. 

A part d'innovar en el producte, també ho feu en el 'packaging'. 

E.A: Intentem fer que el fet de menjar no sigui només l'acte de gaudir amb els sabors, sinó que interactuï amb el client. Tenim peces de xocolata buida per dins; hi obres una escletxa i hi introdueixes una nota dedicada o un anell. I quan ho trenca el destinatari, ho rep. No és només "compra i menja". Volem que aquest joc sigui per tot arreu de Bubó. Fins i tot estem fent canvis perquè puguis interactuar amb els pastissos.

Però no deixeu de banda la pastisseria tradicional i de festes.

E.A: Els bàsics els tenim tots, però com a identitat de Bubó, sempre hi afegim quelcom destacable, algun premi. Per a allò estàndard, ja hi ha tota la resta.

Bubó
© Scott ChasserotBubó

Fareu una aposta forta per les begudes de xocolata, dieu?

K.M: Anirem a l'origen de la xocolata, tota de comerç just real. El que acabarà passant és que quan vingui el client a la nostra botiga i compri una rajola de xocolata, es plantarà un arbre per cada rajola venuda. La sostenibilitat és un dels eixos del nostre negoci. 

Creiem en la sostenibilitat: cada cop que compris una rajola de xocolata a Bubó es plantarà un arbre

Molta gent que no sap que sou un negoci en plena expansió al sud-est asiàtic.

Jordi Giró: La idea és que Bubó creixi internacionalment de forma substancial, i alhora transmeti un producte d'una traçabilitat molt marcada. Ja som al Japó, al barri de Shibuya, també a Singapur i ben aviat estarem a Taiwan. Som presents en bona part d'Àsia. 

Vau obrir al Born. És molt interessant que una pastisseria moderna, però emblemàtica de Barcelona, surti a l'estranger. 

N'estem molt orgullosos, perquè tot plegat és molt complicat de fer. Són productes molt elaborats, i el mercat asiàtic és molt complex, hi ha unes normes alimentàries molt estrictes. Però al final, Bubó és una marca catalana, nascuda a Barcelona, i ens agrada molt poder transmetre el que som a escala internacional.

Ara m'explico tants turistes asiàtics que entren fent vídeos. 

El públic asiàtic és un dels clients més importants que tenim, i volem potenciar això. Però no ens enfocarem només a Àsia, volem anar amb pas ferm i fer creixement també dins el territori espanyol. 

NO T'HO PERDIS: Time Out Market Barcelona, el millor de la ciutat sota un mateix sostre  

Recomanat
    També t'agradarà
    També t'agradarà
    Publicitat