Ressenya

20 de novembre

3 de 5 estrelles
  • Teatre
  • Crítica de Time Out
Publicitat

Time Out diu

20 de novembre és una obra del suec Lars Norén sobre fets ocorreguts a Alemanya el 2006, quan un estudiant es va presentar al seu institut disposat a matar tota la gent que pogués. L'obra està escrita a partir dels vídeos que el noi, que seria finalment l'única víctima, va deixar a internet. És, doncs, el testimoni d'un adolescent poc abans d'enfrontar-se a la seva venjança. Mar Ulldemolins assumeix el paper de Sebastian Bosse mirant a la cara els espectadors, desafiant-los i fins i tot criticant la seva còmoda posició a la vida.

Lars Norén no intenta justificar ni raonar mes enllà del que es desprèn de les paraules i pensaments, de vegades contradictoris, de l'adolescent, que es considera un fracassat i que en última instància es pregunta sobre el sentit de la vida en un món de mentides i hipocresies. No és un text de conclusions sinó de preguntes. No hi ha en el fons una raó última més enllà de la que el món està malalt i vivim en una guerra en què ell decideix morir i matar. L'interès de la proposta resideix en les reflexions que el text proposa a l'espectador, enfrontat a una situació límit, la d'aquell noi disposat a morir. Ulldemolins controla bé la respiració i els silencis i el text li passa pels ronyons i el cor, en una bona direcció de Moisès Maicas.

L'única pega és l'ús freqüent de l'anglès. Té una raó dramàtica: és l'idioma que feia servir el jove alemany “perquè m'entengui tothom”. Però entre nosaltres hauria estat més encertat recórrer al castellà. No prefereixen “que te follen” a “fucking”. –Santi Fondevila.

Detalls

Adreça
Preu
18 €
Horaris
De dc., a ds., 21 h. Dg., 19h
Publicitat
També t'agradarà
També t'agradarà