Fa dos anys que no veiem Vicky Peña en un teatre barceloní, des d’aquell 'El largo viaje del día hacia la noche' que va protagonitzar amb Mario Gas al Romea. I ara s’instal·la al Lliure de Gràcia per fer una peça de Friedrich Dürrenmatt, 'La visita de la vella dama', amb una companyia de titelles, els Farrés Brothers.
Qui és la Clara, la dona que encarnes a l’obra de Dürrenmatt?
La Clara va sortir del seu poble als 17-18 anys, amb un embaràs incipient i el rebuig de tota la societat. Més tard, va reclamar la paternitat del seu amant i la van deixar tirada.
Però aconsegueix refer la seva vida i tornar...
Es fa milionària i guarda per sempre el rancor de la injustícia que s’havia comès amb ella. Ja gran, decideix tornar al seu poble per venjar-se.
Canvia gaire la manera d’actuar quan tens titelles al teu voltant?
Només que hi ha actors que fan de titelles i sovint fan dos personatges. Però és el mateix. Hi ha un director, Xavier Palet, que dona indicacions als actors i els actors els fan cas, tant si són titelles com si no... Els titelles tenen una altra mobilitat i una altra actitud física. I el to de veu és molt important.
Què has fet aquests dos anys que no t’hem vist als teatres?
He estat dos anys fent una sèrie, 'Seis hermanas', a Televisió Espanyola. Fer una sèrie és molt absorbent. No hi ha hagut temps per al teatre. Només per als bolos que teníem compromesos d’El largo viaje del día hacia la noche, que eren sempre en cap de setmana.
Has trobat a faltar el teatre?
Molt.
Continues treballant més a Madrid que a Barcelona...
Des del febrer passat que soc aquí i qui em busca, em troba. He fet un parell de pel·lícules amb Ventura Pons i una TV movie amb Sílvia Munt.