3 de febrer, 15.36 h, sala d’assaig del Teatre Lliure. Pol López duu uns pantalons de pinça negres, camiseta negra. És Hamlet. O, millor dit, un prototip de Hamlet. Comparteix escena amb Pau Vinyals i Marc Rius, que intenten donar vida a Rosencratz i Guildersten, els amics del príncep de Dinamarca que el convenceran perquè se’n vagi amb ells a Anglaterra. Van de bones, com si fossin camarades, però el que volen, realment, és ensarronar-lo. I Hamlet ho sap. Al meu costat, mirant, tinc Xicu Masó (Poloni) i Maria Rodríguez (Ofèlia), i al llarg de la tarda arribaran Rosa Renom (Gertrudis) i Eduard Farelo (Claudi). Pau Carrió, el director, puja i baixa de l’escenari. Parla de manera suau, és dolç dirigint. “Què et sembla si com a exercici l’encaro així?”, pregunta en Pol. Al llarg de dues hores, repetiran la mateixa escena una vegada i una altra, de manera còmica, ara tràgicament, ara sense solta ni volta. En Pol pot fer-ho de totes les maneres possibles. És l’actor del moment. I en Pau n’haurà de triar una. Aquesta història, tanmateix, va començar a primers del 2015, fins i tot abans. Perquè un Hamlet no es fa de la nit al dia.
Així s'ha creat 'Hamlet'
Pol López dóna vida a Hamlet al Lliure de Gràcia amb Pau Carrió com a director, la culminació de l’etapa de joventut de dues carreres que han anat de la mà, amb una obra que és encara avui un mirall de la societat contemporània i que ho posa en dubte tot
2. "Tinc un caramel per tu"
3. I 'Hamlet' va anar creixent
4. “Comprendre’l del tot no ho faré mai"
5. Set setmanes d'assaig
6. “Ens sumem a una tradició"
Més Hamlet
Discover Time Out original video