Un conte de la insatisfacció, com si la promesa de Virginia Woolf d'una cambra pròpia només funcionés en teoria. Un text sense sortida, amb la decepció en totes les seves possibles encarnacions i desenllaços; amb l'amor seccionat entre la violència i el desgast depressiu de 'Revolutionary road', amb la narradora-personatge (duplicada) envoltada d'éssers castrants. Un text d'efecte implosiu que un cop acabat queda consumit en la seva pròpia complexitat i singularitat poètica. Hi ha el perill que l'espectador quedi atrapat en el joc de les matrioixkes, en l'endevinalla de les escenes inacabades que es tanquen en temps postergat.
La companyia La peleona –dirigida per l'autora– respon amb valentia al repte de posar en escena uns dramatis personae que són pur símbol. Dificultat a la qual cal sumar un humor gens convencional, entremesclat amb excursions musicals, zoomorfismes, iteracions i vòrtexs que giren veloços entorn a l'absurd. Prova superada. I això ja és un èxit quan jugues en un escaquer surrealista.