Record del boom
“Tinc la sensació que quan acabes d'estrenar una obra, passes directament al lloc de sortida de l'Oca, que has de tornar a començar”, afirma Clua. Ell no és dels rondinaires, però no s'està de dir que “els autors no són necessaris per a la construcció de la cultura del país”, que hauríem d'estar orgullosos que hi hagi una desena de dramaturgs que tenen èxit a Alemanya, Itàlia, Grècia, França o l'Argentina. I sembla que no ho estem gaire. “Ens conformem amb dos o tres autors”, remata.
No hem d'oblidar que aquesta generació d'autors no surt del no-res, sinó que és fruit de l'esforç que van fer diverses institucions del país, de la Sala Beckett al TNC, per donar oportunitats al talent local. Van ocupar el centre de l'escena i no van desaprofitar l'oportunitat, cosa que una dècada i mitja més tard ha donat uns fruits que, sovint, es consumeixen a fora. Com li va passar a Josep Maria Miró fa uns mesos, que va estrenar 'Obac' a Buenos Aires i 'La travessia' a Montevideo, Clua i Soler segueixen les seves passes.