Autor: Federico García Lorca. Dramaturgia: Evelyn Arévalo i Pep Tosar. Direcció: Pep Tosar. Amb: Mariola Membrives, Rycardo Moreno / Marc López, José Maldonado / Pol Jiménez, David Domínguez i Pep Tosar.
Les relacions de Pep Tosar amb els poetes són una meravella. Tosar s’ha adreçat en els últims anys a figures com Blai Bonet, Vicent Andrés Estellés, Damià Huguet i Guillem d’Efak amb sengles espectacles de gran qualitat i sensibilitat. I és de celebrar que el Teatre Romea aculli ara la seva nova creació sobre un poeta del que s’ha escrit tant i tant que sembla impossible dir res de nou o ni tan sols aconseguir una evocació original. Tosar assoleix aquest objectiu seguint les pautes estructurals dels espectacles anteriors amb una combinació de text, música, imatge i testimonis enregistrats en vídeo que configuren una emocionant, bella, biografia íntima del poeta. Un viatge que evoca el Lorca més humà passant per la infantesa a Fuentevaqueros, l’adolescència a Granada, la follia estudiantil a Madrid i el descobriment d’altres mons a Barcelona, Nova York i l’Havana.
L’atractiu de la proposta rau en l’habilitat de Tosar per cohesionar els aspectes documentals d’experts i familiars i els testimonis del mateix poeta en cartes i assajos amb l’art profund del cant i el ball amb dos artistes d’enorme sensibilitat com la cantant Mariola Membrives i el bailaor José Maldonado.
Un espectacle plàsticament impecable i una fórmula irresistible que copsa tots el sentits i ens regala escenes d’una poesia total, d’una força icònica com el pas a dos de Maldonado amb un cavall blanc, just després de l’únic fragment del teatre de Lorca. Es tracta del començament d’'El público', aquella obra que obria nous camins, truncats pel vil assassinat del poeta.