Un cop portats els versos a l'escenari no es percep cap relació natural entre l'actor i la rítmica a la francesa. La vulgarització ens sotja per ferir la credibilitat dels augustos personatges de la tradició grega. Història tràgica d'un incest desitjat i culpós que hauria de brillar amb l'aura acumulada d'Eurípides, Sèneca, Virgili, Ovidi i Corneille, fins a eclosionar en Racine.
I tot el que tenim a la platja rocosa del Romea és un artifici escènic que sembla una reivindicació del teatre com a ciència arqueològica. Només Mercè Sampietro sembla desfer-se –per haver entès les instruccions del director o per instint de supervivència– del trist fat escènic que comparteixen els seus eximis companys (Emma Vilarasau, Lluís Soler, Xavier Ripoll, Queralt Cassasayas, Jordi Banacolocha). En la seva Enona -sibilina confident– es concentra la poca veritat que guarda i transmet aquesta 'Fedra' de gestos i veus impostades, de metàfores visuals superades, sortits d'un bagul dels records.