Jordi Oriol tanca la Trilogia del Lament amb La mala dicció, una “perversió” del Macbeth de Shakespeare, i hi fa una profunda reflexió sobre el llenguatge, acompanyat de Carles Pedragosa i Paula Malia, i direcció de Xavier Albertí.
Si a La caiguda d’Amlet Oriol feia un “filtratge” de Hamlet a través d’un sol personatge i a L’empestat sumava Pedragosa i es posava en la pell de Caliban, “el que ha après a parlar i a maleir”, a La mala dicció rebateja Macbeth com a Marc, Lady Macbeth com a Beth i deixa un tercer personatge, Seitó, que representa tots els criats i personatges secundaris de l’original, per reescriure l’obra i fer que els vils nobles escocesos no assassinin persones, sinó paraules.
La Trilogia del Lament és un dels exercicis teatrals de més impacte que s’han vist a Barcelona en l’última dècada, sens dubte. I La mala dicció, estrenada al Grec 2021, n’és un gran colofó.