Meursault serà condemnat. No tant per l'assassinat, sinó per la seva indiferència. Alfaro ens exposa la doble cara de l'essència del protagonista: "Per una banda, Meursault desperta en nosaltres empatia. Tots tenim un esclat nostàlgic davant d'un home tan autèntic". Per altra banda, "fins a quin punt seria possible un món d'individualismes ferotges, ple de Meursaults?". Amb la finalitat de portar a escena aquesta dualitat, Alfaro ha optat per un desdoblament poètic que converteix Meursault en dos. Un, Ferran Carvajal, és el Meursault present, i en certa manera inconscient. Senzillament, un home abocat a una inèrcia en la qual no hi ha passat ni futur. Francesc Orella, el segon Meursault, encarna aquella consciència irremissible que esclata de sobte. "No són bessons ni interdependents. Més aviat representen dos punts d'ubicació diferenciats però complementaris", explica Alfaro. Sigui com sigui, Alfaro ens recorda que "Camus no és cap ideòleg". Per tant, no hi ha respostes. I tot i així, el director no s'està de disparar una afirmació rotunda: "Veig molts Meursaults. El distanciament respecte a les pròpies emocions és un fet majoritari." Per acabar, una declaració d'intencions: "L'últim que voldríem és fer-ne un drama. Aleshores l'obra seria antiCamus!".
Discover Time Out original video