El dia de la marmota, el musical
Balañá en viu
Balañá en viu

Les obres recomanades per anar al teatre aquest Nadal a Barcelona

N'hi ha per a grans, per a petits i per a tota la família!

Publicitat

Farts de compromisos familiars, sobredosi de torrons, nadales ràncies i carrers plens de llums epilèptiques? Us proposem passar les vacances de Nadal en companyia de vaixells pirates, viatges interestel·lars i molta fantasia, aixoplugats en l’escalfor del teatre. N'hi ha per a grans, per a petits i per a tota la família!

NO T'HO PERDIS: La guia completa del Nadal 2024 a Barcelona

Nadal al teatre

  • Musical
  • El Poble-sec

Encara que el focus caigui sovint sobre els dos amants del musical, Blanca (Alèxia Pascual) i Saïd (Jordi Garreta), 'Mar i cel' és un espectacle molt coral, on cal un bon repartiment i on tothom té alguna cosa a dir durant les prop de tres hores de funció. La parella és central, però sense un bon Idriss (Berta Luna), un bon Ferran (Eloi Gómez), una bona Teresa (Clara Renom), una bona Maria (Candela Díaz), un bon Hassèn (Albert Gràcia) i un bon Joanot (Abel García) és impossible que l'espectacle s'enlairi.

I no sé si és perquè recordava força el muntatge de 2014 que en l'últim 'Mar i cel' he trobat que lluïen més els secundaris que els personatges principals. No és que tinguem una Blanca i un Saïd inferiors als anteriors en general, però sí que crec que Roger Berruezo i Ana San Martín, pel que fa a la veu i la interpretació, ens portaven a un altre lloc. I és que la magnífica partitura d'Albert Guinovart és intricada.

  • El Poble-sec
  • 4 de 5 estrelles
  • Crítica de Time Out

El desenvolupament de la 'Trilogia del lament' ha estat una de les experiències teatrals més engrescadores de l'última dècada i mitja en aquest país, especialment perquè hem vist com un autor, actor i director, Jordi Oriol, anava desplegant tot el seu potencial escènic i textual. Va utilitzar les trames shakespearianes ('Hamlet', 'La tempesta' i 'Macbeth') com a coartada per exhibir-se. A cada nova proposta, anava una mica més enllà. Com hem d'assumir, doncs, 'Reiterat rei tarat', obra creada a partir del 'Rei Lear'?

D'entrada, és una peça a part, una mena d'addenda a la 'Trilogia', en la mateixa línia de les anteriors, però Oriol no es dirigeix i no és el protagonista. Compta, respectivament, amb Nao Albet i Lua Amat. Ella, vestida com a Cordèlia, la filla petita de Lear, l'estimada i obligada a exiliar-se a França, assumeix el repte de transmetre la història. Oriol apareix en escena com a monarca a mitja funció, a les acaballes de l'obra original, ja boig i desposseït dels honors reials. Sempre a mercè de Cordèlia, cosa que també allunya 'Reiterat rei tarat' de la 'Trilogia': ell no marca el pas, sinó ella.

Publicitat
  • El Raval

El Mic, la coneguda titella de llana del Super3, surt de la pantalla per aparèixer per primera vegada al teatre amb l'obra 'Mac Mec Mic'. Fins al 19 de gener podreu gaudir-la a la Biblioteca de Catalunya, una obra concebuda per als més petits i per gaudir amb tota la família. 

L'espectacle, que té una durada de 40 minuts, gira al voltant d'una carta que reben a la bústia el Mic i els seus amics. Tots quatre voldran escriure'n una i omplir-la de dibuixos.

A més, a l'escenari també hi haurà la Lula, una noia que amb el seu ukelele farà ballar tothom, per tant, es comptarà per primer cop amb la presència d'una actriu que farà de vincle amb el públic.

També, hi haurà un taller perquè els més petits facin una carta com la que han vist a l'obra.

  • El Raval

La Calòrica no té sostre. A cada nou espectacle pugen un esglaó. Apunten molt amunt. I, com aquells atletes que es posen pedres a la motxilla per córrer més, han decidit aixecar un espectacle d'hora i mitja en francès, amb espurnes de rus, anglès i alemany (amb subtítols en català). Té la seva lògica: parlen del Congrés de Viena del 1814 on, després de la primera derrota de Napoleó, les potències europees es van reunir per repartir-se el continent i aleshores la llengua franca era el francès. L'únic que no en sap, ehem, és l'ambaixador espanyol, a qui, òbviament, despatxen aviat perquè faci un inútil cens dels rius navegables

Publicitat
  • Musical
  • 4 de 5 estrelles
  • Crítica de Time Out

Arriba l'onzena temporada del musical 'El Petit Príncep' a Paral·lel 62, un musical per a tota la família creat per Àngel Llàcer i Manu Guix que combina música, cançons, actors reals, personatges virtuals en 3D, i una escenografia visual, espectacular i màgica que transporta l'espectador a la pell del personatge.

La versió del conte de Saint-Exupéry que han fet Àngel Llàcer i Manu Guix és senzilla i directa, i les cançons són tan boniques que la converteixen en una obra especial. I això és pel nivell de compromís que han adquirit amb el muntatge els seus creadors, sobretot Llàcer, que no sols dirigeix, sinó que va començar fent d’aviador, amb el repte difícil de narrar la història, oferir el punt de vista immediat. Podria haver-hi posat tones de sucre, i no ho ha fet. Perquè aquesta obra és emotiva, però no ataca directament la llagrimeta. La màgia la posen la rosa i el petit príncep, noi de veu angelical sense el qual aquesta obra només hauria estat una anècdota.

  • Musical
  • L'Antiga Esquerra de l'Eixample

Aquest desembre s'estrena al Teatre Coliseum 'El dia de la marmota', l'adaptació musical basada en la popular pel·lícula dels anys 90 'The groundhog day'. El musical explica la història de Phil Connors, un egocèntric meteoròleg condemnat a reviure el mateix dia una vegada i una altra, atrapat en el temps i perdut en un petit poble. El desconcert que comporta aquesta situació dona lloc a moments extravagants, divertits i molt estranys.

Es tracta d'una producció d'Àngel Llàcer, Manu Guix i Jordi Sellas, tot i que, per problemes de salut, l'Àngel Llàcer es va haver de retirar i va agafar el seu relleu l'Enric Cambray, juntament amb Miryam Benedited que es va encarregar de dirigir la coreografia. El musical inclou la música i les lletres escrites per Tim Minchin i el guió de Danny Rubin, i estarà en cartellera del 23 de desembre fins al 2 de febrer del 2025.

Publicitat
  • Música
  • Clàssica i òpera
  • El Raval

'Madama Butterfly' és un dels drames més colpidors del repertori operístic. Tracta sobre l’amor impossible entre Cio-Cio San, una jove geisha japonesa coneguda amb el nom de Butterfly i abandonada per la seva família, i un tinent de la marina d’Estats Units, B.F. Pinkerton. Amor impossible perquè ell es casarà amb Butterfly de manera inconscient per després abandonar-la sense donar explicacions, i ella, encara enamorada, l’esperarà durant tres llargs anys de sacrifici i fidelitat. El final, prou conegut, és tràgic i és la manera que té Butterfly de restablir el seu honor ferit.

Giacomo Puccini la va estrenar el 1904, i durant més d’un segle s’ha convertit en una de les òperes més estimades pel públic i, també, gràcies a la seva ambientació exòtica, el seu drama humà i la seva música d’un lirisme emocionant, una de les primeres portes d’entrada al món de l’òpera. Si teniu curiositat i mai heu visitat el Liceu, ara és el moment! La primera funció, el 8 de desembre, de fet, és per a la comunitat LiceUnder35, a un preu reduït i molt avantatjós per a menors de 35 anys. Fins al 28 de desembre pujarà a l’escenari la producció poètica de Moshe Leiser i Patrice Caurier, i en el paper protagonista tindrem tres de les millors sopranos del moment: Sonya Yoncheva, Saioa Hernández y Aylin Pérez. 'Madama Butterfly' no és només una de les grans òperes del repertori: és també una gran experiència emocional que us deixarà un record inesborrable. No us la perdeu!

Contingut patrocinat
  • Musical
  • Dreta de l'Eixample

'Priscilla, reina del desierto. El musical' torna a Barcelona amb una nova producció per celebrar el 30è aniversari de la pel·lícula i els 18 anys de l'estrena mundial del musical a Sydney. A partir de l'1 d'octubre i durant deu setmanes, al Teatre Tívoli, reviurem aquesta història aclamada, basada en el film guardonat amb un Oscar i reconeguda amb els premis Tony i més de 65 altres premis internacionals.

La història ens porta a seguir el viatge de tres artistes drag que han rebut una invitació per actuar en un resort. Per arribar-hi, han d'enfrontar-se al desert australià a bord de l'autobús anomenat Priscilla. Aquest viatge no només és una cerca d'amor i amistat, sinó que les posa en situacions inversemblants, incloent-hi moments d'homofòbia.

Publicitat
  • Què fer
  • El Raval

Si voleu passar una bona estona en família i emocionar-vos una mica, del 30 de novembre fins al 12 de gener de 2025 podreu gaudir del musical 'El fil invisible' al Teatre Goya. És un musical infantil i familiar que parla sobre els vincles que ens uneixen amb qui més estimem. 'El fil invisible' explica la història de Nura, una nena que descobreix l'existència d'un fil invisible que la connecta amb les persones que estima més enllà del temps i de l'espai.

Es tracta de la primera adaptació teatral del conte de Míriam Tirado que ha estat un fenomen de vendes des de la seva publicació l'any 2020. L'obra està dirigida per Alícia Serrat, amb direcció musical de Víctor Arbelo, i dramatúrgia d'Alícia Serrat, Daniel Anglès i Víctor Arbelo. I Beth Rodergas, Alba Serrano, Aina da Silva, Sergi Espina i Rubén Albadalejo interpreten els personatges del conte.

  • El Poble-sec
El médico, el musical
El médico, el musical

'El médico, el musical' arriba al Teatre Apolo de Barcelona amb una espectacular producció de Beon. Amb més de 800 funcions, l'adaptació de la novel·la de Noah Gordon ha aconseguit emocionar a milers d'espectadors. 

Es tracta d'un espectacle de gran format que compta amb més de 30 actors i 20 músics en directe, l'orquestra més gran del teatre musical espanyol consta d'un equip de més de 100 persones. Ambientat a Londres del segle XI, la vida del petit Rob J. Cole canvia per complet el dia que queda orfe i descobreix que posseeix un do inusual: pot predir la mort. 

Recomanat
    També t'agradarà
    També t'agradarà
    Publicitat