1. Sala Beckett
    Foto: Edgar OrtizSala Beckett
  2. Sala Beckett
    Foto: Edgar OrtizSala Beckett
  3. Sala Beckett
    Foto: Edgar OrtizSala Beckett

Sala Beckett

La Sala Beckett, un emblemàtic teatre de Barcelona que combina l'arquitectura industrial amb la creació teatral contemporània
  • Teatre | Clàssic
Publicitat

Time Out diu

Si hem de parlar d’un referent dins el món de la dramatúrgia catalana, un d’ells és, sens dubte, La Sala Beckett. Amb més de 3 dècades de trajectòria i experiència ha deixat passar pels seus escenaris artistes amateurs i grans professionals, sempre apostant per la creació, la formació, l’experimentació i la promoció de dramatúrgia contemporània, a part de la gran producció i programació d'espectacles. L'edifici és un exemple d'arquitectura industrial reconvertida. Anteriorment, era una fàbrica tèxtil i aquesta essència que es manté en l'estructura i el disseny, que combina elements històrics i moderns, el fa un espai únic i inspirador per la creació teatral. 

Un imprescindible del teatre i la cultura!

Detalls

Adreça
Carrer de Pere IV, 228-232
Barcelona
08005
Transport
Poblenou (L4) Glòries (L1)

Què hi ha ara mateix

Los guapos

3 de 5 estrelles
Expectació màxima. El guionista de pel·lícules com 'Amo tu cama rica' (1992), 'Los peores años de nuestra vida' (1994) o 'Laniña de tus ojos' (1998), el director de 'La buena vida' (1996) i 'Soldats de Salamina' (2003), presentades ambdues al festival de Canes, i de 'Vivir es fácil con los ojos cerrados' (2013), guanyadora de sis premis Goya, i la recent 'Saben aquell' (2023), l'avesat articulista de premsa i escriptor amb sis novel·les a les estanteries, arriba al teatre, ha volgut provar el fragor de l'escenari. Se suposa que per això, al Centre Dramàtic Nacional li van reservar a David Trueba el mític escenari del María Guerrero [aquesta crítica és de l'estrena madrilenya de 'Los guapos', a l'abril del 2024], el primer teatre d'Espanya. Això és debutar en gran. Però també és exposar-se a cosa bèstia. Perquè la teva perícia com a guionista i director de cinema no és garantia de domini de l'art teatral; sent cosins germans, cinema i teatre són llenguatges molt diferents. Aquesta carència es nota, com no podia ser d'altra manera (li va passar el mateix a Manuel Martín Cuenca fa un parell d'anys amb 'Un hombre de paso'). Tot el bastiment és feble, però se sosté, en part, per aquest estil tan característic de l'autor que imprimeix humanitat i melancolia a històries amb rerefons social mirades com des de fora de camp. Vito Sanz i Anna Alarcón defensen amb grapa els seus personatges i els sobreposen a la llista de clixés que hi ha sobre el paper La cosa va d'un retrobament....
Publicitat
També t'agradarà
També t'agradarà