Quan Alberto Conejero publica al 2015 'Todas las noches de un día', tenia 37 anys. Els dígits importen ja que aquesta obra que es mou entre la intriga, el lirisme i el drama psicològic sembla escrita per un autor de més edat i d'altres èpoques. Llunyanes com la primera meitat del segle XIX. Revolucions pretèrites, com la ductilitat del temps de J. B. Priestley o els personatges femenins de Tennessee Williams. Que l'acció transcorri en un hivernacle envoltat de decadència també evoca el seu món dramàtic. Escenari de la relació entre un jardiner -home senzill- i la dona -un misteri- que l'ha contractat per cuidar del jardí i la seva solitud. El tercer personatge és invisible: algú que busca respostes a una desaparició.
Text amb l'atmosfera d'una modernitat canonitzada, que serveix de perfecte vehicle per a dos grans intèrprets. La principal basa de la producció dirigida amb tensió clàssica per Luis Luque. Funció per gaudir sobretot dels destacats treballs de Carmelo Gómez i Ana Torrent. Ell confirma amb aquesta actuació la seva excel·lent reputació i ella construeix un personatge de torturada gran dama amb la classe i l'enigma de les actrius del glamur en blanc i negre.
Autor: Alberto Conejero. Direcció: Luis Luque. Amb: Carmelo Gómez i Emi Ecay.
NO T'HO PERDIS: Entrevista a Alberto Conejero