Top 10 del festival Temporada Alta 2019

Hem llegit la programació de l’A a la Z i t’expliquem les 10 propostes que més ens han agradat. No hi ha excusa per no anar a Girona!
'Dimonis', de Cabosanroque
'Dimonis', de Cabosanroque
Time Out en col·laboració amb Temporada Alta
Publicitat

Triar entre un parell d’opcions potser és fàcil, però escollir entre un centenar ja és tot un maldecap. Aquest any, el festival Temporada Alta ha programat 100 espectacles que toquen un munt d’àmbits i enlluernaran tota mena de públics, des de petits fins a grans. Davant d’aquesta programació tan àmplia, és ben difícil triar aquells que segur que són imprescindibles perquè feu un gran tast del festival. És per això que a continuació us presentem aquells 10 espectacles que no us podreu perdre en aquesta 28a edició que tindrà lloc del 6 d’octubre al 9 de desembre per tot el territori gironí: hi trobareu propostes de música, propostes trencadores, cares conegudes i espectacles amb el segell Temporada Alta.

'El amor brujo', de Manuel de Falla i Israel Galván

Un piano, un cos i res més sobre l'escenari. Això és el que proposen Manuel de Falla i Israel Galván a 'El amor brujo': un espectacle en què el ballarí, centrant-se en la vibració de les cordes del piano de de Falla, transformarà en moviment una de les peces més emblemàtiques i internacionals de la història de la música espanyola.

'Trahisons', de Tg STAN

Tg STAN, el popular col·lectiu belga nascut a Anvers fa 30 anys i conegut pel fet de crear obres sense la figura del director (STAN és l’acrònim per Stop Thinking About Names), arriba per primera vegada al festival. Ho fa amb Traïció, una de les grans obres del Nobel de literatura Harold Pinter.

'O agora que demora', de Christiane Jatahy

La directora, actriu, dramaturga i cineasta brasilera Christiane Jatahy torna al festival amb la segona part del díptic 'Our Odyssey', basat en els textos èpics d’Homer. Què ens pot ensenyar una ficció de fa 3.000 anys sobre nosaltres? La resposta arriba amb la seva fusió experimental del llenguatge cinematogràfic i el teatral. En aquest cas, una pel·lícula rodada a Jenin (Palestina), en camps de refugiats de Líbia i Grècia, a Johannesburg, en una comunitat indígena de l’Amazones i a Rio de Janeiro.

'Incurables', de Pere Faura

Música electrònica, coreografia, realitat virtual i zombis. Incurables és un espectacle postapocalíptic de dansa i realitat virtual que compara l’univers zombi amb les festes electròniques, com una de les manifestacions més evidents de la necessitat constant del plaer immediat en la nostra societat consumista, on sortir de festa es converteix a deixar sortir el zombi que duus dins per poder escapar de la realitat encara que sigui durant unes quantes hores.

'Dimonis', de Cabosanroque

Una de les vivències més particulars del poeta Jacint Verdaguer: els exorcismes en els quals va participar entre el 1890 i el 1893, en un pis de Barcelona. El duo ha recreat a 'Dimonis' la casa d’oració on es practicaven aquests rituals. Un espai, amb la participació enregistrada de Niño de Elche, Rocío Molina i Enric Casasses, on el públic es podrà passejar lliurement i modificar la dramatúrgia sonora.

'Aquest país no descobert que no deixa tornar de les seves fronteres cap dels seus viatgers', d'Àlex Rigola

Josep Pujol, doctor en economia i catedràtic en història i institucions econòmiques, reflexiona sobre la vida amb la seva filla entre sessió i sessió de quimioteràpia. La seva filla és Alba Pujol, actriu, dramaturga i poeta. Tot és veritat. Tant com els filòsofs que ronden, vagaregen i remuguen a prop jugant a la petanca. Un projecte de teatre documental i vivencial d’Àlex Rigola, un dels directors catalans més internacionals i habituals del festival Temporada Alta.

'Giselle', de Dada Masilo

Al ballet tradicional de 'Giselle' una camperola mor amb el cor trencat després d'haver descobert que el seu estimat està promès amb una altra. Ara, la ballarina i coreògrafa sud-africana Dada Masilo, coneguda per les seves reinterpretacions de ballets clàssics com ara 'Romeo and Juliet' i 'Swan Lake', agafa Giselle i la transforma en una heroïna clàssica que ressona en l'actualitat, una jove que mor després d'haver estat traïda per un home i torna per venjar-se'n. Tot, acompanyat de la música de Philip Miller, que combina elements de clàssica i percussió africana. Una Giselle feminista i contemporània per remoure les arrels de la dansa clàssica.

'KULTUR', d'El Conde de Torrefiel

'KULTUR', l'spinoff de 'LA PLAZA', un muntatge que flirtejava amb la instal·lació museística i que va ser guardonat amb el Premi de la Crítica 2018. Aquesta idea de la performance també domina aquesta nova proposta que enfronta l’espectador a una escena en aparença realista (un càsting que exigeix una escena de sexe explícit) per crear una experiència íntima i subjectiva, perquè adopti, ajudat per la foscor i uns auriculars, la posició d’un 'voyeur' que espia una situació que creix en intensitat.

'Iphigenia en Vallecas', d'Antonio C. Guijosa

Ifi és una jove sense recursos, una ni-ni (ni estudia ni treballa) i no sap què fer amb la seva vida. Mata les hores buscant gresca, emborratxant-se i drogant-se. 'Iphigenia en Vallecas', protagonitzada per María Hervás, proposa una nova versió del mite. Qui paga aquests esforços que demanen des d’Europa als governs i des dels governs a la gent? Què i a qui s’està sacrificant?

'Una costilla sobre la mesa. Madre', d'Angélica Liddell

Angélica Liddell torna a Temporada Alta amb un muntatge poètic, físic i visceral: un rèquiem a la seva mare, morta l’any 2018. Una oració teatral, una explosió de culpa i expiació on Liddell expressa el seu amor i, alhora, tot el seu dolor convertint allò sublim en patiment. I tot, acompanyat d’una banda sonora creada i interpretada en directe per un altre provocador: Niño de Elche. No deixarà ningú indiferent.

Recomanat
    També t'agradarà
    També t'agradarà
    Publicitat