Només han passat uns minuts i en Fil ja ha deixat anar prou material per a ser abanderat de la incorrecció política. Un mestre de l'ofensa. Un cínic que conrea marihuana a casa i busca com recuperar la seva inversió després de perdre a l'aeroport un gos vestit de Hello Kitty reclutat com 'mula'. Una situació tan delirant com gairebé totes que l'autor Gabriele di Luca fa desfilar per 'Vaselina', protagonitzades per un grapat d'éssers marginals. Imaginem un grup humà disfuncional –i laxos llaços familiars– com els d'un text de Tolcalchir; sumem-hi el nihilisme postmodern Ravenhill i la comèdia negra d'Orton i ens podríem aproximar a l'estil dramàtic de Di Luca.
Sota la direcció de Sergi Belbel, les desventures del traficant d'estar per casa (Joan Negrié), el seu soci i animalista radical (Artur Busquets), la seva mare ludòpata (Lluïsa Castell), el seu pare transsexual i membre d'una secta apocalíptica (Joan Miquel Reig) i una obesa amb problemes d'autoestima (Karina Barbeta) es presenten despullades de l'acre tuf de brutícia emocional i física que sembla demanar el text i la trajectòria de l'autor italià amb la seva companyia Carrozzeria Orfeo. Quan passin algunes funcions segurament baixarà la velocitat i la intensitat una mica sobreactuada de les interpretacions, però és dubtós que l'ambient s'impregni d'aquesta pàtina de ronya moral i socioeconòmica que tan difícil sembla que es representi amb versemblança en els nostres escenaris. El dèficit de realisme brut que també es va poder veure a 'Jerusalem' i a qualsevol altra funció que exigeixi baixar al lumpen. Al final Belbel es conforma amb fer riure amb els estirabots 'redneck' d'una sèrie per a tots els públics com 'Roseanne'.
Autor: Gabriele Di Luca. Traducció: Joan Negrié. Direcció: Sergi Belbel. Amb: Lluïsa Castell, Joan Negrié, Artur Busquets, Karin Barbeta.