Llavors Emma Vilarasau –en una interpretació en crescendo, com el text, en vies de naturalitzar l'evident esforç de contenció– es transforma en un personatge-símbol les paraules contra l'oblit de la qual ressonen amb força al TNC. Ella és l'única "victòria" en un camp de batalla ple de caiguts civils. Homes i dones que abandonen o són forçats a abandonar la lluita. Una trista comunitat que conviurà amb les delacions, traïcions, covardies, il·lusions trencades i ideals mutilats en una realitat mediocre, gris, immòbil, com el règim patriarcal i despòtic que els organitzava l'existència.
Un bany gelat d'antiheroisme que s'eleva dramàticament –i amb ells les interpretacions de Pere Arquillué, Mar Ulldemolins i Mercè Arànega– quan el text abandona l'amable decorat de la barberia i cau en l'enorme buit de l'escenari de la Sala Gran. En aquesta dura solitud sorgeix el millor d'aquest muntatge coherent amb el seu propòsit ètic i amb el discurs artístic del TNC.