Dues veritats: la vida és el que et succeeix mentre estàs fent plans. I la Diagonal, de Francesc Macià en amunt, és un desert. Aquests dos fets objectius han modelat l’existència de Metric Market, vitalista multiespai gastronòmic acabat d’obrir, allà on llangueixen els bars tiki i a quarts de nou s’apaguen els llums.
I parlem de l’atzar perquè, en teoria, Metric Market serà un self-service: “Aquesta és la idea original”, diu Pipo Torres, un dels quatre socis-amics de l’establiment (insisteix en el fet que recalquem aquesta relació). “El self-service és un model de negoci vist en negatiu. I per què no anar a buscar el model positiu de self-service?”. No és mala idea, sobretot si tenim en compte l’afecte amb què la majoria recordem els autoserveis de la infantesa.
Metric Market “és un mercat en línia recta. Volem trencar amb la idea de restaurant convencional”, afegeix la Sílvia Canela. La idea original era que obrís a partir de dos quarts de vuit del matí, i les paradetes estiguessin obertes fins a les cinc de la tarda. “Però vam arrencar fent sopars de nit i estem treballant molt bé. Volem definir bé el projecte self-service abans d’engegar-lo”, remarca.
En un mes, haurien de funcionar sis paradetes, una rere l’altra, que comprendran: una estació de pa, bona brioixeria i entrepans, una parada de vermut i aperitius Espinaler, un espai d’amanides, una paradeta de menjar per emportar per menjar in situ, estil rostisseria, amb menú de migdia –cuinat al Metric– i un final feliç amb fruita, postres i gelats.
De moment, la jornada comença a les cinc a la barra de la cocteleria, i s’expandeix amb una carta de sopars on cada plat té pinta de hit: pop amb patata, allioli i mel, saltat, o segons de tall internacional com cochinita pibil o un ceviche de corball. L’interiorisme és preciós: un passeig per rajola Puig i Cadafalch i obra vista acabat en una barra ben posada. “El mercat és el carrer; volíem agafar el millor del carrer i portar-ho aquí dins”, diu Torres.