Notícies

Blackout Tuesday: Ia iniciativa viral que ha tenyit de negre Instagram

El món de la música reivindica #theshowmustbepaused; el quadre negre també es comparteix amb l'etiqueta #blackouttuesday

Publicitat

Instagram ha fet una apagada col·lectiva, una fosa a negre generalitzada en solidaritat amb el moviment Black Lives Matter sorgit arran de les protestes per l'homicidi de George Floyd a Minneapolis, per protestar contra les discriminacions racials i la brutalitat policial. Per unir-se al Black Out Tuesday, només cal penjar un quadrat negre al 'feed' de la xarxa social, i mantenir-se en silenci i sense activitat durant la resta del dia.

La iniciativa ha sorgit de la indústria musical, que ha proposat "desconnectar de la feina i reconnectar amb la comunitat" tot fent servir l'etiqueta #theshowmustbepaused. En el manifest penjat a la web, Jamila Thomas i Brianna Agyemang expliquen que la iniciativa neix arran de les morts de Floyd, Breonna Taylor i Ahmaud Arbery i, observant el racisme i les desigualtats, volen generar una conversa productiva sobres les accions que cal dur a terme per donar suport a la comunitat negra. També enumeren accions per fer el 2 de juny –tot i que alerten que la campanya no és cosa d'un dia– i enllacen diferents campanyes i plataformes que recapten fons per a la lluita antiracista.

#TheShowMustBePaused
Foto: #TheShowMustBePaused

Diferents artistes han cancel·lat esdeveniments amb fans i altres propostes que havien de tenir lloc a les xarxes, i molts s'han manifestat a favor de l'aturada; destaquen missatges com el de Quincy Jones, qui reflexiona que "com a garants de la cultura és la nostra responsabilitat reunir-nos per celebrar les victòries i donar-nos suport en les pèrdues".  

El quadrat negre d'Instagram s'ha estès com la pólvora amb els missatges #blackouttuesday#blacklivesmatter, i també amb el lema 'muted. but listening. but learning'. Alhora s'ha generat certa polèmica perquè alguns usuaris argumenten que la marea de fotos a la xarxa amb l'etiqueta #blacklivesmatter dificulta poder arribar als perfils que ofereixen informació de servei i a les imatges de les protestes per la mort de Floyd. 

#blacklivesmatter
Foto: Time Out Barcelona

NO T'HO PERDIS: iniciatives solidàries a Barcelona.

Les millors idees d'oci i cultura per fer a casa amb la nova Time In Pocket interactiva.


Time Out Love Local campaign logo

La campanya Love Local de Time Out dona suport als negocis d'oci i cultura de Barcelona. Descobreix com pots ajudar a salvar els llocs que fan de Barcelona una ciutat genial


Últimes notícies

    Publicitat