Musicals
© Iván Moreno | | Musicals
© Iván Moreno | |

Musicals: qui és qui

Són joves, amb talent i marcaran tendència en l'atapeïda temporada de musicals que tot just comença

Publicitat
Mireia Mambo Bokele.  'Sister Act'. Tívoli, a partir del 24 d'octubre
És la Deloris de Sister act, la gran estrena d'aquesta tardor. Va néixer a Barcelona fa 25 anys, s'ha criat a Madrid i s'ha format a Londres, al West End i en l'escena d'R&B local. Ens diu que la partitura del musical se li ajusta com un guant, ja que ella també és del so Motown, de Marvin Gaye i, per què no, de Bruno Mars. Tot i que si ha hagut de buscar inspiració, l'ha trobada en Beyoncé. Molta cuixa no mostraràs, vestida de monja?, li diem. Riu. Però ens avança que calçarà unes bones botes. Ja ens diu que a ella, com a Deloris, li agrada donar la nota...

Roger Berruezo. 'Mar i cel'. Teatre Victòria, a partir del 20 de setembre
Per a Roger Berruezo fer Mar i cel és una altra cosa. Primer, perquè porta el sabre de Carlos Gramaje. I, segon, perquè el rol de Saïd és la confirmació d'una gran carrera als escenaris: el de Dagoll Dagom és el seu sisè musical! Tanmateix, admet que Joan Lluís Bozzo, un dia, li va haver de donar l'alto: "Deixa ja de mirar vídeos del Gramaje!", li va dir. Ell pretèn fer un Saïd amb més colors, que serà alhora un capità dur i un tendre amant. O, com diu ell, és "un cabró que va estovant-se". Mai, diu, havia treballat amb tanta eficàcia. El primer dia d'assajos, el 4 d'agost, Bozzo
els va obligar a fer un passi sencer
de l'obra!

Ana Sanmartín. 'Mar i cel'. Teatre Victòria, a partir del 20 de setembre
Si us diguéssim que la Blanca de Mar i cel és gallega després de sentir-la parlar ni us ho creuríeu. I li deu anar bé, perquè no nota tant la pressió que és protagonitzar aquest musical de Dagoll Dagom, que els barcelonins podran veure per tercera vegada. La seva relació amb el personatge, ens diu, ha estat molt natural, ja que ella també viu en "una parra espiritual important". Li agrada el seu vessant d'heroïna, de dona que ho deixa tot per salvar el seu amant, Saïd.

Roger Borrull. 'L'esbudellador de Whitechapel'. Teatre del Raval, a partir del 17 de setembre
El cas d'aquest home de 32 anys és el més singular de tots. Al Teatre del Raval serà, per fi, algú. Fa anys i panys que canta en musicals amateurs i ara té l'oportunitat de fer-se valer en el paper de William Neil, un dels inventors del periodisme sensacionalista en el Londres del 1888. Li agraden els diners, no té escrúpols i "és un putero", sentencia. No us direm si és Jack l'Esbudellador en el musical que han creat Oriol Estefanell i Marga Parrilla amb música de Josep Ollé Sabaté, que promet ser la sorpresa de la temporada. No ho va ser La vampira del Raval? No sigueu desconfiats...

Elena Gadel. 'El petit príncep'. BARTS, a partir del 5 de desembre
Ara la veiem més com a solista, però Elena Gadel va fer-se una dona fa deu anys quan va ser la Blanca de Mar i cel. Ara s'ha enrolat en el musical construït per Àngel Llàcer i Manu Guix a partir de l'obra d'Antoine de Saint-Exupéry. Aquí serà la rosa punyetera, egoista, que portarà de corcoll el nostre príncep petit. Li queden algunes setmanes abans de posar-se mans a l'obra, però sap que haurà de treballar molt el cos, l'expressivitat. I que s'ho ha  hagut de pensar molt abans d'acceptar el paper. La seva carrera en solitari i el seu segon disc, Delicada, fan que si ha de triar entre una gira o una funció, aposta per pujar sola a un escenari.

Els musicals de la temporada

  • Musical
  • El Poble-sec
  • 4 de 5 estrelles
  • Crítica de Time Out

Encara que el focus caigui sovint sobre els dos amants del musical, Blanca (Alèxia Pascual) i Saïd (Jordi Garreta), 'Mar i cel' és un espectacle molt coral, on cal un bon repartiment i on tothom té alguna cosa a dir durant les prop de tres hores de funció. La parella és central, però sense un bon Idriss (Berta Luna), un bon Ferran (Eloi Gómez), una bona Teresa (Clara Renom), una bona Maria (Candela Díaz), un bon Hassèn (Albert Gràcia) i un bon Joanot (Abel García) és impossible que l'espectacle s'enlairi.

I no sé si és perquè recordava força el muntatge de 2014 que en l'últim 'Mar i cel' he trobat que lluïen més els secundaris que els personatges principals. No és que tinguem una Blanca i un Saïd inferiors als anteriors en general, però sí que crec que Roger Berruezo i Ana San Martín, pel que fa a la veu i la interpretació, ens portaven a un altre lloc. I és que la magnífica partitura d'Albert Guinovart és intricada.

  • Musical
  • L'Antiga Esquerra de l'Eixample
  • 4 de 5 estrelles
  • Crítica de Time Out

'El dia de la marmota' té un únic problema: li costa arrencar. Comença ben bé com la personalitat del protagonista, el meteoròleg Phil Connors (Roc Bernadí), ensopida, mandrosa, altiva. Un cop es desplega el mecanisme de la repetició, quan veus en Phil navegant en aquest 2 de febrer etern, rabejant-s'hi, estimbant-s'hi, fins i tot gaudint-ne, i la resta de secundaris entren en joc, el musical agafa volada. Si acaba funcionant és gràcies a una direcció mil·limetrada, d'Enric Cambray, i al talent d'uns intèrprets que no només canten, sinó que saben fer créixer els seus personatges.

La història és coneguda per mor del famós film de primers dels 90: en Phil es queda atrapat en el temps, en un poble de mala mort de l'interior de Pennsilvània durant una forta tempesta de neu. D'entrada, busca treure profit de la situació tot portant a l'extrem el seu tarannà superb. És a dir, fa totes les dolenteries que estan al seu abast. Fins que se n'acaba avorrint. Es desespera. I descobreix que si intenta millorar el seu entorn immediat, també a nivell personal, almenys no viurà en la insatisfacció permanent.

Publicitat
  • El Poble-sec
El médico, el musical
El médico, el musical

El médico, el musical arriba al Teatre Apolo de Barcelona amb una espectacular producció de Beon. Amb més de 800 funcions, l'adaptació de la novel·la de Noah Gordon ha aconseguit emocionar a milers d'espectadors. 

Es tracta d'un espectacle de gran format que compta amb més de 30 actors i vint músics en directe, l'orquestra més gran del teatre musical espanyol consta d'un equip de més de 100 persones. Ambientat a Londres del segle XI, la vida del petit Rob J. Cole canvia per complet el dia que queda orfe i descobreix que posseeix un do inusual: pot predir la mort. 

  • Sagrada Família

A la ciutat que mai dorm, quatre joves viuen un dia que els canviarà per sempre. Una fotògrafa que supera una ruptura, un noi romàntic obsessionat amb Hugh Grant, una noia de Sarrià que busca independitzar-se i un jove ambiciós que només pensa en la feina es creuaran en una Barcelona plena de casualitats, emocions i música.

Barcelona 24H és una comèdia musical original en català, creada per Pau Barbarà Mir i Dídac Flores, amb direcció de Marc Flynn i coreografia de Júlia Pérez. Nominada a 4 Premis Butaca, aquesta obra torna al Teatre Gaudí després d’haver viatjat a Madrid i Buenos Aires, amb una escenografia moderna i una banda sonora que et farà vibrar.

Interpretada per Jaume Casals, Anna Piqué, Àlex Sanz, Mireia Òrrit i Dídac Flores, el musical connecta especialment amb el públic jove, parlant amb humor i sensibilitat sobre l’amor, l’amistat i els moments que, sense adonar-nos-en, ens defineixen.

Publicitat
  • Dreta de l'Eixample

Del 5 de febrer al 2 de març de 2025, el Teatre Tívoli de Barcelona acull Chicago, el musical de Broadway que ha seduït el món sencer. Amb una posada en escena fidel a l’original, aquest espectacle transporta el públic a la Chicago dels anys 20, on crim, fama i seducció es barregen en la història de Roxie Hart, una aspirant a estrella que intenta convertir el seu judici per assassinat en un espectacle mediàtic. Al seu costat, Velma Kelly i l’advocat Billy Flynn completen un triangle ple d’enganys i ambició.

Amb una banda sonora icònica de John Kander i coreografies inspirades en l’estil de Bob Fosse, Chicago promet elegància i ritme en estat pur. Les funcions seran en castellà i tindran una durada de 2 hores i 20 minuts. Les entrades estan disponibles des de 16,30 euros, amb promocions especials en plataformes en línia.

  • Musical
  • Dreta de l'Eixample
  • 3 de 5 estrelles
  • Crítica de Time Out

Deu ser per alguna cosa que la versió musical de Grease apareix en un teatre o altre de Barcelona de manera recurrent cada parell d'anys des de fa almenys una dècada i mitja. És com 'El mètode Grönholm' o 'Per davant i per darrere'. Ara ocupa el Tivoli amb la producció madrilenya de Som Produce ('Billy Elliot') i amb un repartiment farcit de catalans, des de Mia Lardner (Sandy) a Toni Vinyals (Vince), que tornarà a posar a prova la fidelitat del públic a aquesta història tant del segle XX.

Publicitat
  • El Poble-sec

Del 21 de març al 26 d’abril, el Teatre Apolo de Barcelona acull El Musical dels 80s-90s, una comèdia musical de la Companyia Onbeat que ens transporta a una època on la música era el centre de tot. L’espectacle gira entorn de la inauguració del bar La Movida del Bacalao, punt de trobada per a antics companys d’institut que, 25 anys després, reviuen junts els grans moments de la seva joventut.

Amb èxits del pop espanyol, hits internacionals i les cançons de l’estiu que van marcar una generació, aquest musical de 100 minuts convida el públic a cantar, ballar i submergir-se en una atmosfera festiva plena de records. Les funcions seran els divendres i dissabtes a les 22.30 h, amb sessions addicionals al juliol. Les entrades estan disponibles des de 20 euros, amb opcions especials per a grups.

  • El Raval

Del 23 d'abril al 4 de maig de 2025, el Teatre Poliorama de Barcelona acollirà ‘Michael's Legacy’, un espectacle avalat pel Club de Fans de Michael Jackson a Espanya com el millor tribut al Rei del Pop. Creat per la Jackson Dance Company, aquest homenatge ofereix una experiència fidel als concerts originals de l'artista, amb un cos de ball de nou ballarins i tres veus en directe que recreen les coreografies i cançons més emblemàtiques de Jackson. Amb una durada de 110 minuts, l'espectacle és apte per a tots els públics a partir de 5 anys. Les entrades estan disponibles a partir de 15,50 euros.

Publicitat
  • El Raval

La Cubana presenta el seu nou espectacle, L'amor venia amb taxi, un musical que es podrà veure al Teatre Romea de Barcelona a partir del 17 de setembre de 2025. Aquest muntatge és un homenatge al teatre d'aficionats de Catalunya, destacant la seva importància en el teixit cultural del país. La companyia ha triat la comèdia L'amor venia amb taxi de Rafael Anglada com a base per a aquesta producció, que promet combinar elements musicals amb els característics de La Cubana: humor, sorpreses, participació del públic, color i ritme desenfrenat.

Les entrades per a les funcions ja estan disponibles. Es recomana consultar la programació i adquirir les entrades amb antelació per assegurar-se una plaça en aquest espectacle. Per a més informació sobre dates, horaris i preus, podeu visitar la pàgina oficial del Teatre Romea.

Recomanat
    També t'agradarà
    També t'agradarà
    Publicitat